July 29, 2003
Jag monterade nyss min hemmbygga vattenkylning...
Mitt grafikkortfunkar inte, fan va less man blir, får ingen bild på skärmen.
Jag undrar om vattnet (som när jag testkörde utan ström) som droppade på grafikkortet, kan ha sugits in i PCB'n eller komponenter?
För det kom lite vatten på kortet, men det var kanske nån vecka sedan.
aja, det blir väl ett nytt grafikkort då.
hercules radeon 9800pro@xt - r.i.p
July 29, 2003
SuperNova wrote: fan vatten och diskmedel.. hum på coren fungerar det men att svappa på pcbn och komponenter ABSOLUT INTE.
Tvötta med "kemiskt rent" bensin. kostar 20:- för en liten flaska.
Aceton har en tendens till att käka på pcbn
ok, sånt hra vi hemma. Ska rengöra kortet med tops och bensin imorn, sedan blir det ugnen.
August 14, 2001
Är dock ganska tveksam till om kretskortet sugit åt sig vaten, fenor till t.ex. Vindsurfing tillverkas av samma material, som kretskort (minns ej vad det heter för tilfället) pga bla. styvheten, dock finns det ju ledningar av olika slag i kretskortet där säkert vattnet kan trängt in
February 16, 2004
Frisk wrote: Är dock ganska tveksam till om kretskortet sugit åt sig vaten, fenor till t.ex. Vindsurfing tillverkas av samma material, som kretskort (minns ej vad det heter för tilfället) pga bla. styvheten, dock finns det ju ledningar av olika slag i kretskortet där säkert vattnet kan trängt in
Ordet du söker ör glasfiber och ja det drar åt sig vatten om inte ytan är behandlad med nåt som kan liknas mål eller ett färglöst sådant.
February 8, 2003
Frisk wrote: NEJ, är inte glasfiber jag söker, jag menar det grå/bruna materialet kretskorts görs av, jag vet oxå att man använder glasfiber, men det är en armering... å ja, glasfiber drar åt sig vatten, mycket väl t.o.m. har jobbat med både glasfiber epoxy och polyesterplast...
Backelit elr hur de nu stavas? 🙂
2 Guest(s)