vattenblock|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
vattenblock
[TriGGer]
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 5, 2002 - 12:19 pm
sp_Permalink sp_Print

jag ska skaffa vattenkylning och udea nu villket vatten block som jag ska skaffa? jag har funderat på att skaffa en INNOVACOOL V3 är det ett bra val eller?

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
208150
October 7, 2002 - 7:13 am
sp_Permalink sp_Print

skälv gillar jag maze 3-1 med coldplate

http://www.hardocp.com/article.....l?art=MzU3

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
208156
October 7, 2002 - 8:52 am
sp_Permalink sp_Print

Rekommenderar Maz3 1/2" som finns på http://www.overclockers.se

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1808
208382
October 7, 2002 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Innovatek blocket är suveränt vil jag bara medela.
Ska bygga min vatrten kylning när jag får tid. Jag hinner inte nu för de är för mycket med skolan. Men så snart den är klar så lägger jag upp temps.

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
208418
October 7, 2002 - 11:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du provat det själv eller utgår du ifrån recensioner?

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
208581
October 8, 2002 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

SOm du ser i min sign så har jag ett själv. Känns mycket bra.
Mycket hög kvaliteets känsla. Mmm fint helt enkelt. Har ju ej testat de än men jag utgår från att resultatet blir bra.

teehoon
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
208658
October 8, 2002 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Du kan ju inte utifrån din 'känsla' avgöra det är ett bra block. Om du inte läst några rec. på det alt. testat det själv så förstår ja inte vitsen med ditt uttalande?

OnT. Skulle själv köpt ett maze 3 (maze 3-1 om du ska köra pelt). Kör själv ett maze 2 men funderar på att byta upp mig. Maze 3 ska utifrån de rec. jag läst prestera ganska mkt bättre.

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
208689
October 8, 2002 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste hålla med tehoon på alla punkter där tror jag. Har också kommit fram till att maze3 är ett av de bästa & maze3-1 för peltier om man utgår från recensionerna på internet.. Dessutom har väl innovateks block mindre anslutningar? Inte säker på just det, men jag vet att Maze3-blocken iaf har 1/2" vilket inte e fy skam. Går bra ihop med Black Ice Pro om man bara vill ha en radiator för 1 fläkt. :rull:

En anmärkning bara till dig som ska köpa vattenkylning: Alla delar i samma material!!! Inte block i koppar + radiator i aluminium osv... Slangkopplingarna ska antingen vara samma material eller plast/mässing. Plastanslutningarna har jag dock hört inte ska vara så bra av nån anledning..

Tja.. mer kommer jag inte på att säga(Edit: SKRIVA), får läsa på mer till nästa inlägg.. :bok:

[TriGGer]
Medlem
208747
October 9, 2002 - 7:13 am
sp_Permalink sp_Print

Om det är prestanda du är ute efter ska du skaffa ett Swiftech block.

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
208762
October 9, 2002 - 8:13 am
sp_Permalink sp_Print

Tja om du ska köra peltier ja, men då stiger prislappen ganska mkt. Ny nätdel alternativt en extra, plus kostnaderna för swiftnetblocket+peltier, plus att det blir en attans massa besvär & risker med isolering & temperaturer nära/under nollgradigt. För att inte nämna att du faktiskt MÅSTE kyla hela alltet med vatten eftersom att en fläkt givetvis inte klarar av att forsla bort värmen från den varma sidan av peltiern som i swiftechs fall väl ligger på över 200W?

Känns som om jag hellre tar pengarna som tillkommer för peltierkylningen & helt enkelt köper en bättre processor lr andra delar till datorn. Detta tjänar man mest troligt mer på, du kan även komma undan för ett lägre pris om du har tur. I slutändan beror det helt enkelt på om du bara är ute efter att ha en tyst dator som klarar alla spel utan hack eller om du bara vill spänna dig inför polare & testa gränser vilket ofta är fallet då peltiers & andra extrema grejer kommer in i bilden.

Jaja, blablabla jag vet jag babblar strunt... ha överseende med en trött student. :z:

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
208819
October 9, 2002 - 10:49 am
sp_Permalink sp_Print

Självklart har jag även tittat på tester. (du tror inte jag gjorde de innna jag köpte de)
Och [ToMaHaWk]: Black ICE pro har plats för 2 st fläktar. Och ja Inoovatek blocket har mindre kopplingar vilket är dåligt. Men man behöver inte har 4 hål runt sockeln med de blocket. Vilket är skönt att slippa.

[TriGGer]: Swiftec blocken är ju bara dyra. De med peltier är ju bra annars är de ganska kassa och kostar bara en massa pengar.

teehoon: varför va så spydig? jag sa bara vad jag tyckte eftersom jag har ett sånt. Bla bla du vet inget du har ju ej testat de och ej titta på tester.
Tycker du ska hålla din trut tyst om du ej har nått bra och säga 👿

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
208825
October 9, 2002 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

INNOVACOOL V3 fungerar utmärkt om man byter ut till större kopplingar...den räcker och blir över för en fullt fungerande vattenkylning.

Kanske inte extremt låga temperaturer men som sagt...fullt fungerande.

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
208826
October 9, 2002 - 11:09 am
sp_Permalink sp_Print

Men jag menar den tillhör ju de bästa utan peltier iaf,utan tvekan.

teehoon
Medlem
208857
October 9, 2002 - 12:43 pm
sp_Permalink sp_Print

JuLmUnD wrote: Självklart har jag även tittat på tester. (du tror inte jag gjorde de innna jag köpte de)
Och [ToMaHaWk]: Black ICE pro har plats för 2 st fläktar. Och ja Inoovatek blocket har mindre kopplingar vilket är dåligt. Men man behöver inte har 4 hål runt sockeln med de blocket. Vilket är skönt att slippa.

[TriGGer]: Swiftec blocken är ju bara dyra. De med peltier är ju bra annars är de ganska kassa och kostar bara en massa pengar.

teehoon: varför va så spydig? jag sa bara vad jag tyckte eftersom jag har ett sånt. Bla bla du vet inget du har ju ej testat de och ej titta på tester.

Ge gärna en länk till det testet isf.
Du ger ju inte annat än din (utmärkta?) 'känsla' som referens till det du säger, tror att de flesta vill ha lite bredare grund till varför blocket skulle vara så oerhört bra (inkl mig).

JuLmUnD wrote: Men jag menar den tillhör ju de bästa utan peltier iaf,utan tvekan.

På vad grundar du det?
Länk tack!

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
208866
October 9, 2002 - 1:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror ovanstående syftar på nåt i den här stilen............

JuLmUnD wrote: Mmm fint helt enkelt. Har ju ej testat de än men jag utgår från att resultatet blir bra.

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
208876
October 9, 2002 - 2:05 pm
sp_Permalink sp_Print

teehoon wrote: [quote=JuLmUnD]Självklart har jag även tittat på tester. (du tror inte jag gjorde de innna jag köpte de)

Ge gärna en länk till det testet isf.
Du ger ju inte annat än din (utmärkta?) 'känsla' som referens till det du säger, tror att de flesta vill ha lite bredare grund till varför blocket skulle vara så oerhört bra (inkl mig).

JuLmUnD wrote: Men jag menar den tillhör ju de bästa utan peltier iaf,utan tvekan.

På vad grundar du det?
Länk tack!

Jag har inte sagt att de är oerhört bra. Jag skulle uppskatta om du ej kom på egna saker. Ta istället citat.
Och de fanns en länk till ett test på Innovateks sida förut ska kolla om den är kvar,återkommer(de gör ju inte saken lättare att den är på tyska). Sen har jag även vänner som har de blocket och de har bara sagt bra saker om de.

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
208879
October 9, 2002 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Här har ni...
http://www.low-noise.de/web/Ar.....e_kuehlung
4 grader bättre än Maze 2.
Edit: här oxå...
http://www.pctweaks.de/index.p.....inhaltid=0

[TriGGer]
Medlem
208907
October 9, 2002 - 3:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Om ni kollar på http://www.hardocp.com/article.....l?art=MzU3 så ser ni att swiftech är bland dom bästa. Och i många tester bäst!

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
208938
October 9, 2002 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej hallå igen.. Nu tycker jag vi börjar hamna lite Off Topic...

Trigger ville helt enkelt ha tips på vattenblock. Det tycker jag han har fått alldeles nog av, särskilt eftersom han redan verkar ha bestämt sig för swiftech, så då tycker jag vi sluter fred & slutar smågnabbas som några gamla gnälltanter...

Nån som håller med eller vill ni fortsätta att tjollra tills admin låser tråden?

teehoon
Medlem
209015
October 9, 2002 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

JuLmUnD wrote: Innovatek blocket är suveränt vil jag bara medela.
Ska bygga min vatrten kylning när jag får tid. Jag hinner inte nu för de är för mycket med skolan. Men så snart den är klar så lägger jag upp temps.

'Suveränt' då.
Håller med tomahawk..
Va inte meningen att va grinig.. ville ba veta vad du grundade dina åsikter på.
mvh

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 172
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL