September 9, 2001
Funtar på vattenkylning till min okalla TB1200. Mest funderar jag på vattenblocket, jag har sett att många av er här på NH använder dangerdens produkter men är de prisvärda och bra?
Och vilken är skillnaden på ett block för 550:- och 950:-?. Känns ju surt att punga ut med 1000 pengar bara för blocket...
Jaja, summan av kardemumman, vad hade Ni köpt om ni skulle köpa nytt just idag ?
Åsikterna jag är mest intresserade av gäller somsagt vattenblocket men skriv gärna om resten av systemet med. Tilläggas kan att jag har ett Aopen hx-08 så det finns lite plats men inte mängder...
med vänliga hälsningar //nihilim, nOob här på NH
December 23, 2000
Det beror ju på om du ska köra med eller utan peltier. Med bara vattenkylning kan du klara dig med det "billigaste" maze 2. Alltså inte maze 2-1 eller maze 2-2, som de som är avsedda för peltier heter.
Pumpen bör bli en Eheim, 1048 eller 1250. Radiator lämpligast en black ice eller en billig kylare från skroten
September 9, 2001
Jag hade tänkt börja utan pelt men det är ju inte fel om det går att lägga till senare. Är det bara danger den som gäller eller? Det finns juh massor av olika block att köpa om man kollar igenom g.tek och kylning.com...
Tyvärr har jag inte tillgång till en fräs som klarar att fräsa i 2cm koppar...
1 Guest(s)