September 30, 2003
Jag har funderat på att pröva att innesluta en gammal pentiumfläns i plexiglas och använda den som vattenblock. Det största problemet tror jag är att få det tätt men om jag lyckas med det tror jag det kan prestera riktigt bra. Visserligen kan man inte styra flödet så det följer en viss väg men kontaktytan mellan koppar/vatten måste vara överlägsen vanliga block. Vikten tror jag inte heller blir ett problem då jag ska göra plexiglas-lådan så liten som möjligt för att flänsen skall få plats.
Bifogar en bild för att försöka förtydliga hur det skulle se ut.
[Image Can Not Be Found]
Är det någon som prövat att göra ett vattenblock mha en gammal kylfläns och vet hur ett sådant presterar?
September 30, 2003
Bilden ligger på geocities, så det är väl därför det funkar så kasst. Pröva den här länken istället. (ni får stå ut med reklamen)
http://www.geocities.com/xbana.....index.html
Jag kanske skall fundera på att ha två som suger ut i hörnen och en som kommer in med kallvatten ovan för kärnan.
May 23, 2001
Var på ett lan förra sommaren där jag pratade med en kille som hade gjort precis så som du har tänkt att göra. Han visade lite bilder på projektet och han hade limmat ihop plexibitarna..
Vilken typ av lim minns jag inte, men säkert någon form av tvåkomponents...
Har ju en Alpha PAL8045 liggandes.. om man skulle göra så med den... 😉
1 Guest(s)