August 16, 2002
mm... hur fan ska jag montera mitt swiftech MCW462-UHT på mitt nya barton på en 8rda3+??? asså alla skruvhål o grejjer finns där MEN ni vet ju hur sockeln liksom går upp där bak, mitt vattenblock ligger på den... asså är kärnan högre än kanten? om inte så är det ju jävligt synd för blocket kostade 1500... annars får jag kanske slipa ner kanten eller nåt men men...
aa, o sen en grej till... i 8rda3+ så finns det en konstig grej inne i sockelhålet, ser typ ut som en stav som hänger där i luften, o sen om man trycker ner den så kommer den i kontakt med en grej som liksom gör så att en krets sluts... iaf, så nu vet jag inte om jag vågar kondensisolera där...
och ska jag kondensisolera bryggorna på själva prollen? asså dom är ju nästan lika höga som coren... asjobbigt...
September 20, 2001
Hm, det där med att vattenblocket är helt plant TROR jag inte gör något, mitt block gjorde jag ingen notch i och min CPU är i kontakt riktigt iaf... Jag vet inte varför det ska vara en notch, det verkar ju ändå som det går... Fast det kanske är för jag skruvar åt hårt?
Är det tempse3nsorn som går emot och kortsluter något motstånd på baksidan av CPUn eller vad menar du?
August 16, 2002
wiero wrote: Ska du ha peltier ska du kondensskydda utsatta delar. Ska du bara ha vattenkylning i ett slutet system är det helt onödigt att kondensskydda, det blir ju ingen kondens.
joo... men jag kör med 226W peltier... men vågar man silikona tempsensorn? om datorn inte startar kommer jag slå helix bara så ni vet...
1 Guest(s)