October 2, 2001
hej söker en person som kallade sig NisseGurra på sweclockers
http://w1.873.telia.com/~u8731.....rra/Dator/
här e en länk till hans vattenblock
jag har hört att han ska vara aktiv här på nordic
och jag har lite frågor till dej svara på detta inlägg om du finns här
Den enes bröd den andres död!!
October 15, 2001
Det första jag kom och tänka på när jag såg kylaren var att man skulle löda ihop blocken istället för att skruva ihop dem. Det finns många fördelar med det.
1. slipper borra och försänka
2. mindre risk för läckage
3. mer koppar kvar i blocket
4. bättre värmeöverföring mellan blocken
December 23, 2000
Ja, men värmeöverföringen kan man försumma, extremt liten del av värmen och den totala kontaktytan i locket.......
Men visst har det sina fördelar att löda, men det har också sina fördelar att skruva.
Om man skruvar ihop blocket kan han ju ta isär det igen utan större problem, och då kan han enkelt göra rent blocket. Som ganska lätt får beläggningar inuti som försämrar kylförmågan avsevärt.
October 15, 2001
Den som gör det på 10min vill jag se.
Uppspäningen på bordet tar typ 20min om man har allt. Sedan skall det borras med 6,5 borr. Därefter skall det försänkas med pinnfräs 8mm. Jag skulle tippa på att det tar 1,5h att bearbeta hålen.
silverlöder du så gör du det samtidigt som du löder fast nipplarna. (skulle tippa på att det tar 20min att tvätta ytorna,lägga på fluss och löda)
Tror ifs att det inte splelar någon boll hur lång tid det tar om man gör den till sig själv.
Proffsigt utseende får man säga.
January 9, 2001
On 2002-01-24 20:47, daggerr wrote:
att borra och försänka går väl typ fortare å lättare än att hålla på å löda och ha sig? det tar inte mer än 10 minuter att borra å försänka hålen å dra fast skruvarna.
Att mjuklöda ihop 2 kopparbitar tar nästan ingen tid alls. Betydlit mindre än att mäta/borra/försänka/skruva det kan jag lova dig. Personligen lödar jag alltid nu för tiden. Skruvar tar plats i blocket vilket leder till mindre plats för vattenkanaler .
edit: Många hårdlöder.... det tar lite längre tid. Det ser jag ingen direkt fördel med i det här fallet.
[ Detta Inlägg ändrades av: TurboBird den 2002-01-25 01:32 ]
1 Guest(s)