September 11, 2002
Jobbigt bara förresten om du får besök och någon skruvar upp den anslutna kranen på max så du får övertryck och kopplingen släpper eller börjar läcka ut vatten över moderkortet :cy:
Jag kan verkligen se framför mig hur den stora vattenfyllda bubblan på slangen snabbt åker mot moderkortsänden som i Kalle Anka filmerna 🙂
Se till att hålla alla obehöriga borta från kranen när du labbar!
April 2, 2001
Mitt tips är att köra med kranvatten indirekt. dvs kör två system, ett slutet system som går genom vattenblocket och kyls i en radiator eller dylikt som kyls av kranvattnet. (det blir ganska mycket kalk, än hur mjukt vatten du har).
Och du behöver inte alls ha något högt vattenflöde!
February 13, 2001
Tråkigt tråkigt.... Jag gjorde klart testet i fredags kväll men det gick inte så bra.... konstigt nog....
AMD T-Bred 1700+
Abit NF7-S V2.0
TwinMOS PC3700 256MB två st
Seagate Barracuda disk
..........................................
När jag körde med vatten kylningen kom jag upp över 2500Mhz....
Nu när jag körde kom jag knappt upp i 2400Mhz med MAX Vcore på Abit kortet. Testade och sänka och höja volten men nej. Alla olika minnes tider men nej den ville inte.... Vattnet var ca 12 grader varmt och bios tempen var på ca 16-20 grader under testet.... Jag börjar fundera om det är HD som jävlas för mig.... Hade ju en IBM förut som är stabil när man klockar men jag vet inte hur Seagate är.... Ska testa nu igen i natt om jag orkar.... Ska försöka få igån SATA skiten och se om de går bättre.... Finns de nån uppdate till ABIT korten när de gäller SATA delen?
Ett litet kort på blocket. MAZE2 lever än men lite slipad =)
[Image Can Not Be Found]
March 15, 2003
Json_81 wrote: Vatten ingår i hyran för många, så det behöver inte bli dyrt.
Tills fastighetsägaren undrar varför vattenräkningen är så hög, när han sedan går runt hos de boende och ser vad som försegår så får den som med flit låtit vattnet stå och rinna betala notan. Räkningen kan hamna på >50000 kr, vet av egen erfarenhet eftersom jag jobbar som fastighetsskötare.
May 18, 2003
SoundHead wrote: Tråkigt tråkigt.... Jag gjorde klart testet i fredags kväll men det gick inte så bra.... konstigt nog....
AMD T-Bred 1700+
Abit NF7-S V2.0
TwinMOS PC3700 256MB två st
Seagate Barracuda disk
..........................................När jag körde med vatten kylningen kom jag upp över 2500Mhz....
Nu när jag körde kom jag knappt upp i 2400Mhz med MAX Vcore på Abit kortet. Testade och sänka och höja volten men nej. Alla olika minnes tider men nej den ville inte.... Vattnet var ca 12 grader varmt och bios tempen var på ca 16-20 grader under testet.... Jag börjar fundera om det är HD som jävlas för mig.... Hade ju en IBM förut som är stabil när man klockar men jag vet inte hur Seagate är.... Ska testa nu igen i natt om jag orkar.... Ska försöka få igån SATA skiten och se om de går bättre.... Finns de nån uppdate till ABIT korten när de gäller SATA delen?
Jo, mystisgt, jag har typ samma problem med samma HDD och moderkort, dock en 2500+ Barton men exakt samma problem(kör med peltier kylning oxå, så jag har inte temperaturen som stop), knappt 2400 spelar ingen roll vilken Vcore, eller destu högre Vcore destu längre tid innan det blir bluescreen. Om di hittar en lösning så posta det 😉
2 Guest(s)