March 8, 2004
March 8, 2004
December 19, 2002
Den enda pumpen jag tror orkar med det där är nog en pump som dangerden säljer. (kommer inte ihåg vad den heter men swiftech har tydligen hittat den oxå och satt ett eget klistermärke på den) Den presterar ruskigt bra och har trycket som du kommer behöva. Vad det gäller block för grafikminnen har http://www.aquacomputer.com en del men dom är bara för 3/8-slang om jag inte har helt fel. Kanske kan va nått att titta på ändå.
March 14, 2004
Snorch wrote: Ang. vattenkylning av minnena är ju det helt onödigt, men om du nu vill det är ju det lättaste att göra nästan, bara ett block som är lika stort som minnet sen skruva fast det.. svårt dock att få plats om dom sitter bredvid varandra..
Det är minnen på båda sidorna på ettt 9800Pro.
March 14, 2001
ocz wrote: [quote=Snorch]Ang. vattenkylning av minnena är ju det helt onödigt, men om du nu vill det är ju det lättaste att göra nästan, bara ett block som är lika stort som minnet sen skruva fast det.. svårt dock att få plats om dom sitter bredvid varandra..
Det är minnen på båda sidorna på ettt 9800Pro.
Menade såklart ramminnet.. 🙂
Vattenkylning av minnena på ett grafikkort är då betydligt mer användbart än att kyla ramminnet så..
August 14, 2001
Vet ej exakt hur detta skulle funka, men har iaf planer själv på att plana ut ett rör på mitten och leda vatten genom, får du det plant går det ju limma på en platta med "lim-kylpasta" tycker det borde funka... på grafikkortet är väl lite annat... lättaste är väl att skaffa en tjockare metallplatta göra i storleken som minnena och fräsa gångar i, kommer nog dock bli tungt, så alu är väl att rekomendera...
sen ett litet klagomål... GPU-minnen... GPU är väl själva grafikprocessorn.. sitter inget minne på denna som går kyla vad jag vet.. men förstod iaf vad du menade...
March 8, 2004
2 Guest(s)