Vattenkyla passivt kyld nordbrygga?|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vattenkyla passivt kyld nordbrygga?
frisk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1511
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 1, 2004 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja, sitter och funderar på min vattenkylning, som iaf börjar likna något, även om det är mycket kvar, funderar då på om jag ska kyla nordbryggan med vatten, någon prisaspekt behöver ej tas in.

Sitter för tilfället med ett Asus A7V266-E som från början var fläktkyld men som jag bytt till en passiv Zalman-kylare, har dock planer på att byta till ett nyare kort, eftersom jag saknar både SATA och USB 2.0 på detta, blir dyrt å köpa expandtionskort för dessa. vad jag kollat på just nu är ett Asus A8V Deluxe vad jag kunnat se har detta passiv kylning redan från början, tjänar jag något på att byta detta till vattenkylning istället? (kommer ej ha någon fläkt alls i datorn) klarar sig den passiva kylningen om det inte är någon ventilation i lådan?

Hårddiskar CPU GPU PSU kommer kylas med vatten.

Skalle-
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 6
709429
September 1, 2004 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle tro att nordbryggan kommer bli skitvarm, det blir den iallafall på mitt NF7-S. Stängde av alla fläktar i datorn och körde enbart med vattenblock på allt utom NB. Jag kunde steka ägg på NB om man säger så.

frisk
Kommer du hit ofta?
Medlem
709440
September 1, 2004 - 11:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Det jag tänkte med.. lika bra att göra block även till den då... gäller bra att få tummen ur och skaffa koppar... när man väl har sin kopparbitar liggandes är det nog lättare å komma iväg å fräsa, skulle jag tro...hinner dock troligtvis bli klar med externa vattenkylningslådan innan jag kommit så långt.. .iof e väl bra d, bara koppla ihop å leckage-kolla å köra sen isf 🙂 men tror jag följer ditt råd och vattenkyler denna..

Chris64
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1051
709498
September 2, 2004 - 7:35 am
sp_Permalink sp_Print

Frisk wrote: Tja, sitter och funderar på min vattenkylning, som iaf börjar likna något, även om det är mycket kvar, funderar då på om jag ska kyla nordbryggan med vatten, någon prisaspekt behöver ej tas in.

Sitter för tilfället med ett Asus A7V266-E som från början var fläktkyld men som jag bytt till en passiv Zalman-kylare, har dock planer på att byta till ett nyare kort, eftersom jag saknar både SATA och USB 2.0 på detta, blir dyrt å köpa expandtionskort för dessa. vad jag kollat på just nu är ett Asus A8V Deluxe vad jag kunnat se har detta passiv kylning redan från början, tjänar jag något på att byta detta till vattenkylning istället? (kommer ej ha någon fläkt alls i datorn) klarar sig den passiva kylningen om det inte är någon ventilation i lådan?

Hårddiskar CPU GPU PSU kommer kylas med vatten.

Va ja vet är A7V266-E Socket 462 (Socket A) och Asus A8V Deluxe ett Socket 939 moderkort så ska du byta till det måste du köpa en socket 939 processor :).

frisk
Kommer du hit ofta?
Medlem
709583
September 2, 2004 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

Det stämmer, men känns onödigt att bara byta moderkort till den processorn jag har, lika bra att uppgradera annat när jag ändå håller på 🙂 inväntar bara ytterligare ett litet fall av processorpriserna...

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
715763
September 9, 2004 - 2:47 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har vattenkylt cpu och gpu och använder oftast bara en 12db papstfläkt i nätagget som lådkylning och har en Pasiv zalman fläns på min NB, den är bränhet men 100% stabil endå.

min burk är dock inte vidare OC vänlig men om det beror på proppen eller den pasiva NB kylningen vet jag inte.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 351
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL