September 14, 2001
December 19, 2000
On 2001-11-23 19:29, Axzell wrote:
On 2001-11-23 17:42, T-birds wrote:
Har en amd som låter som ett tröskvärk går det tystare om man sätter dit vattenkylning?
eller vad har ni för förslag....öppen för allt...måste få det att gå tystare bara.....kan ju knappt sova...Kolla gamla trådar!!!!
orkar du inte svara är det bättre att du inte skriver någonting alls i tråden...
December 19, 2000
Har en amd som låter som ett tröskvärk går det tystare om man sätter dit vattenkylning?
eller vad har ni för förslag....öppen för allt...måste få det att gå tystare bara.....kan ju knappt sova...
En vattenkylning kan man göra ganska tyst. Har du en radiator och en 120x120mm fläkt som går på lågt varvtal så kan det bli ett ganska bra resultat. Åtminstone lika bra som du har idag fast tystare. Men jag skulle ändå tippa att du skulle få bra mycket lägre temperaturer med vattenkylningen.
November 3, 2001
nu låter den som fan i alla fall...funderar allvaligt på vatten...http://www.jmedata.se säljer en hel låda kan den vara något att ha?
någon som har prövat den..något bra porgram att kolla tempen med inte sandra funka inte för mej
July 18, 2001
Är det bara jag som tycker att CPU blocket är litet i Koolance lådan? Jag vill ju ha större som man typ skruvar fast i moderkortet ju, med massa banor för vattnet att åka igenom så det kyls ordentligt. Allt i koppar då. Och kopparblock till GPU och NB. Men inte till hdds, det är onödigt, bättre att stoppa in en tyst 80 lr 92mmare som blåser på dem.
March 20, 2001
On 2001-11-24 13:22, -ChaoS- wrote:
Är det bara jag som tycker att CPU blocket är litet i Koolance lådan? Jag vill ju ha större som man typ skruvar fast i moderkortet ju, med massa banor för vattnet att åka igenom så det kyls ordentligt. Allt i koppar då. Och kopparblock till GPU och NB. Men inte till hdds, det är onödigt, bättre att stoppa in en tyst 80 lr 92mmare som blåser på dem.
Nä du är inte ensammen om att tycka det, allt är fjåsigt i det.. slangarna har en innerdiameter på 5mm &så!
Men det funkar la ungiofär lika bra som en bra luftkylning fast lever om mindre..
Det är ju bra för sånna som inte kan skruva i hop ett eget system
December 23, 2000
On 2001-11-24 06:37, Henrik aka [NH]ZeNNaN wrote:
eller vad har ni för förslag....öppen för allt...måste få det att gå tystare bara.....kan ju knappt sova...Kolla gamla trådar!!!!
orkar du inte svara är det bättre att du inte skriver någonting alls i tråden...
Nä, det märker man ju med dig...du svarar ju aldrig på inlägg.
On 2001-11-24 18:18, Axzell wrote:
On 2001-11-24 06:37, Henrik aka [NH]ZeNNaN wrote:
Nä, det märker man ju med dig...du svarar ju aldrig på inlägg.
Henrik menar såklart att det är onödigt att skriva ett "svar" som låter så nedlåtande och inte ger någon vettig information vilket jag håller helt med om.
Tekniknörd som gillar att träna.
November 11, 2001
August 27, 2005
hmm....nu så.......för det första om det är gjort ordentligt är det väldigt liten risk för läckage och för det andra så är de flesta kretskort belagda med en skyddande hinna så det är bara på lödpunkterna det kan kortslutas...(har för mig det iaf)...har snackat med folk som haft läckage och dom klara sig
men om du vill göra det lätt för dig
köp tysta fläktar, bygg en fancontroller dämpa lådan med exempelvis asfaltsmatta
[ Detta Inlägg ändrades av: _Murdoc_ den 2001-11-24 21:31 ]
1 Guest(s)