August 2, 2001
Hej !
jag har nyligen köpt ett Koolance chassie.
Men min temperatur överskrider det som dom har fått på testerna, tex. Toms Hardware & Swec.
Jag får dessa temp. i Mbm resp. den inbyggda temp sensorn.
Mbm : 59 Grader Celsius.
Koolance : 36 Grader Ceslius.
Jag har någon slags Noname kylpasta som jag fick av den lokala datorbutiken.
Jag har en AMD T-bird 1,4 ghz.
Tack på förhand !
December 19, 2000
August 19, 2001
On 2002-02-07 15:29, Bol^ wrote:
Hej !
jag har nyligen köpt ett Koolance chassie.
Men min temperatur överskrider det som dom har fått på testerna, tex. Toms Hardware & Swec.
Jag får dessa temp. i Mbm resp. den inbyggda temp sensorn.Mbm : 59 Grader Celsius.
Koolance : 36 Grader Ceslius.
Jag har någon slags Noname kylpasta som jag fick av den lokala datorbutiken.
Jag har en AMD T-bird 1,4 ghz.
Tack på förhand !
Skaffa dig riktig pasta...
August 2, 2001
jaja...
ok..
ska beställa Artic Silver II så får vi se om jag får ngn tempskillnad...
🙁
[ Detta Inlägg ändrades av: Bol^ den 2002-02-07 18:11 ]
October 8, 2001
Är temperaturerna i fulload?
Jag har koolance 34 grader på koolance tempen under fulload efter 2 timmar då kör jag min XP 1400@1620 Mhz med 1,98 volt och i mode 1 på koolance lådan (tystast).
Du har grymt dåliga temperaturer och det borde inte spela nån roll ifall du har dålig kylpasta tempen. Koolance leden borde inte vara så hög då den mäter tempen på vattenblocket åh den ungefärliga vattentempen.
Kolla så inte nån slang ligger i kläm, kolla under rediatorn ochså åh kolla så alla fläktar fungerar korrekt.
Kolla så inte vattenblocket till processorn är full av luft och försök avlufta systemet genoom att vrida åh vända på det medans pumparna går.
Fungerar inget så borde då försöka byta för så dåliga temperaturer äh värdelösa.
Förresten hur många vattenblock har du inkopplat? Jag kör bara med cpu-blocket när jag får mina temps.
October 8, 2001
Är temperaturerna i fulload?
Jag har koolance 34 grader på koolance tempen under fulload efter 2 timmar då kör jag min XP 1400@1620 Mhz med 1,98 volt och i mode 1 på koolance lådan (tystast).
Du har grymt dåliga temperaturer och det borde inte spela nån roll ifall du har dålig kylpasta tempen. Koolance leden borde inte vara så hög då den mäter tempen på vattenblocket åh den ungefärliga vattentempen.
Kolla så inte nån slang ligger i kläm, kolla under rediatorn ochså åh kolla så alla fläktar fungerar korrekt.
Kolla så inte vattenblocket till processorn är full av luft och försök avlufta systemet genoom att vrida åh vända på det medans pumparna går.
Fungerar inget så borde då försöka byta för så dåliga temperaturer äh värdelösa.
Förresten hur många vattenblock har du inkopplat? Jag kör bara med cpu-blocket när jag får mina temps.
2 Guest(s)