August 7, 2002
hmm jag har blivit intresserad av vatten kylning,
För att min dator låter väldigt mkt med luft kylning...
Vad för delar behöver man? 🙄
Vart får man tag i det billigt......
Finns det nåra paket som det bara e att montera i burken? 🙄
E vatten kylning kompliserat? 🙄
Blir datorn mkt tystare med Vatten kylning.. 🙄
E det värt pengarna?? :bgrin:
datorn jag ska kyla ska moddas och är en P4n 2266mhz (ska klockas rätt mkt)
för tillfället ett Gf2Ti (har ett MSI Gf4 Ti 4200 på "G")
och jag har en IBM 120GXP 7200rpm Hdd som jag tycker att den verkar för varm.... ska jag skaffa vatten kylning?
August 7, 2002
August 7, 2002
August 14, 2002
Kylningen blir väl inte bättre bara för att du har en stor tank?
Tanken brukar ju inte vara den del som avger mycket värme!
Det ända en tank gör är att fördröja tiden tills det att du uppnår högsta tempen. De blir lite lättare att fylla på vatten också =)
Rätta mig om jag har fel!
August 7, 2002
vattnet som kommer från processorn e väl ganska så varmt??
alltså när det kommer till tanken så värmer det upp vattnet i tanken?...
ju mindre tank du har deto varmare blir ju vattnet i tanken.. alltså så blir det att kyla sämre..... eller har ja fel?? 😕
men har ju kyl elementet med... hmm.... :banghead:
August 7, 2002
August 7, 2002
August 14, 2002
Jerr3 wrote: vattnet som kommer från processorn e väl ganska så varmt??
alltså när det kommer till tanken så värmer det upp vattnet i tanken?...
ju mindre tank du har deto varmare blir ju vattnet i tanken.. alltså så blir det att kyla sämre..... eller har ja fel?? 😕
men har ju kyl elementet med... hmm.... :banghead:
Vattnet som kommer till tanken är väl lika varmt som det vatten som redan befinner sig där, skillnaderna är så små att de kan försummas.
Tanken får en viss mängd energi per sekund och gör av med ganska exakt lika mycket genom att skicka vidare vattnet. Visst är det en liten del av energin som åker ut i luften via väggarna på tanken, men har man en tank i plexiglas så kan man nästan sätta den summan till 0.
En aluminiumtank är ju lite effektivare i detta avseende men inte så effektiv att det blir en märkbar skillnad på temperaturen mellan tillförsvattnet och det vatten som redan befinner sig i tanken.
Något som en tank gör är att hålla ett jämnt tryck i systemet, som en liten buffert =)
1 Guest(s)