November 18, 2003
först tänkte ja köpa luft kylning men kom på att de inte va så effektivt så därför tittar ja på vatten kyling istället o ja undrar några grejer.
1.Finns de nån chans att vattenkylning kan läcka?e lite orolig eftersom ja åker på lan ofta.
2.Vilket e de bästa vattekylings systemet ute nu?
3.va ska man ha för låda till vatenkyling (min ja har nu e för liten)
December 18, 2002
Snowman89 wrote: iof men hur ska man göra för att de inte ska läcka då?
e waterchills senaste med gpu cpu o chipset kylning bra då?
dubbel kolla allt... släng ihop h2o kylningen utanför datorn (med slangar vatten blocken klämmor på osv osv) sen slänger du igång den där på plats... låt det snurra på där i en 24 timmar.
om det nu inte har läckt nå vatten så är det relativt liten riskt att det skulle göra det när allt är installerat i datorn!
men risken finns fortfarande kvar
köp inte ett kit, tycker då jag iaf... bygg ihop ett eget sys ger mest prestanda för pengarna.
February 10, 2003
så länge du inte är å drar i slangarna (som jag gjorde *host*) så är det en väldigt liten risk att det ska läka, själv har jag bara slangklämma på pumpen numera..
ang grejer som är bra så bästa radiatorn för pengarna man får nu är nog Danger Den Heatercore, stor och gedigen, inte så snygg men det är väl prestandan man är ute efter ? 😉
sen så slangar kan du hitta lite varstans typ classe...
men se till att dom är lagom tjocka bara =)
pump: eheim 1048, inga som helst problem med min, går att köra dränkt och torr
vattenblock: mitt maze4 skulle du ju kunna köpa =)
sen så kan du antingen köpa en tank eller göra en själv, ifall du köper en så föreslår jag en som man monterar in i en 5,25" plats
alltså:
DD heatercore 590:- (overlclockers.se)
Eheim 1048 595:- (overclockers.se)
Maze4 ca 400:- (mig) 590:- (overclockers.se)
slangar kanske 100:- (lite varstans)
tank: hemmagjord eller en "bay" ca 390:-
August 5, 2003
De beror lite på. Swiftechblocken e ju enligt test bäst.
*Pump- eheim xxxx modellen beror lite på hur många komponenter och hur långt vattnet skall transporteras, de e inte så svårt att fatta. Men jag kör CPU,GPU och hemmabyggd radiator på en 1048.
* Radiatorn beror också på hur många komponenter du har, men för bara en cpu skulle jag gissa mig till att du inte behöver någon megakylare. Du kanske kan hitta en helt gratis på en bilskrot? Eller kanske bygga en själv?
Det du kanske borde fundera på är om du någon dag kommer att bygga ut systemet. Då e det ett klart smartare drag att köpa en kraftigare Radiator och pump.
December 18, 2002
Pattle wrote: Swiftechblocken e ju enligt test bäst.
Vars har du läst det? 🙂
enligt många många många sidor så är det Cascade eller Whitewater som är dem bästa h2o blocket 😉
dock är dem lite svåra att få tag i 🙁
http://www.vcore.dk säljer iaf Whitewater.. Cascade måste man beställa från Australien :S *darn*
December 18, 2002
Pattle wrote: Precis, av dom i testet så var swiftech bäst. Då var det från svenska leverantörer. Maze 3? kom tvåa och AC kom trea.
Du har då läst NH's lilla Vattenblocksroundup isåfall... fanns inget WW eller Cascade block med där 😉
September 24, 2003
läs liquidninjas 20bloks roundup .. klart läsvärd om du ska köpa VK
November 18, 2003
ja funderar på att köpa http://kylning.com/info.php?cP.....cts_id=294 för den lådan ja har nu e för liten, tror ni att detta e ett bra val?
1 Guest(s)