November 28, 2004
Har satta ihopp detta själv och tycker att det man får är bra grejer för en rimlig peng!
Här är det jag har byggt ihopp:
Asetek WC - CPU Entry Kit, 120mm Radiato 913 kr
Asetek WC DYO - Chipset Cooler, 10mm 206 kr
Asetek WC DYO - Reservoir RSV02 201 kr
Asetek WC DYO - CTU01 Control Unit 304 kr
Asetek WC - 2 x VGA Cooler v2 608 kr
Är detta ett bra vattenkylningsystem och om det passar på mitt chassi, grafikkort, modekkort och om tempen sänks nått om man investerar i detta? SE SIGN!
Detta är min Temps nu
Graffe: Load ca 50 grader
CPU: 42 grader load
Sen ska jag köpa en till garfikkortskylare till för jag ska köra med två 6600gt SLI kan man koppla detta eller kläms vattenslangarna?
Bra om nån kunde svara!
December 29, 2003
Lite sign att titta på där, men jag tror nog det kan bli rätt trångt att vattenkyla två grafikkort i sli. Beror dock lite på hur blocken ser ut och vilket avstånd det är mellan korten.
Tempsen du hade såg rätt låga ut men om du ska montera vattenkylning, se till att samtidigt montera en riktig termometer, man ska väl inte lita alltför mycket på program som visar temp.
Annars såg det väl helt ok ut, har själv beställt ett sånt där entry kit.
Datorbutiken sålde ut för 295:-
Iofs så borde det väl passa att kyla grafikkorten om bara vga blocken har anslutningarna rakt åt sidan. På mitt innovatek block så är anslutningarna snett uppåt så det tar lite mer plats men har väl för mig att de där blocken har anslutningarna rakt åt sidan.
Dock så kan det nog kanske bli lite klent med bara en 120 mm:s radiator åt allt de där. Är nog det enda att anmärka på, om man inte har en fläkt som blåser på så att datorn nästan flyger iväg då.
November 28, 2004
Sån här grafikkortkkylare e det http://www.webhallen.com/prod......p?id=38423 är den bra?
November 28, 2004
February 11, 2005
Spinnjonte wrote:
Dock så kan det nog kanske bli lite klent med bara en 120 mm:s radiator åt allt de där. Är nog det enda att anmärka på, om man inte har en fläkt som blåser på så att datorn nästan flyger iväg då.
Tänkte på samma sak, utan någon mer radiator kommer det ju bli så att du pumpar redan uppvärmt vatten från en komponent till nästa. Kanske inte är optimalt. Annars ser det schyst ut.
1 Guest(s)