March 2, 2005
Hej... Funderar på att skaffa ett färdigt paket med vattenkylning. Jag kan ärligt talat inget om det så ja undrar vad ska man tänka på när man har vatten kylning?? Är det inte farligt att vatten bärjar läcka och hela datan sprängs?? Behöver man byta vatten då och då eller???????? Ni som vet skriv tackar 😀
July 17, 2004
Du har sätt på för mycket Tecknade filmer 😛
Datorn sprängs inte om det läcker vatten. Men det kan man bli kortslutning om du använder vanligt vatten.... därför ska man köpa avjoniserat vatten... som ej leder ström.
Om CPU.n är för varm och kylningen ej klarar av att kyla så avdunstar ju vattnet.. Då måste man fylla på nytt... :bok:
July 17, 2004
N1ko wrote: Hmm var köper man sånt "vatten"?? Hur mycket går ett färdigt paket med vattenkylning på?
Sånt vatten kan köpas på någon Mack tex: OKQ8 Statoil osv
Vad har du för CPU ?
http://kylning.com/index.php?c.....4acd5d4dcc
http://www.gtek.se/index.php?m.....e24d1cdfe2
Vattenkylningspaket...
March 2, 2005
Jag håller på att uppgradera min data och jag ska snart köpa denna http://www.datorbutiken.com/se.....4AS939-35R
Så den kommer jag att ha
March 14, 2001
Jo det kan vara en idé att kontrollera så att allt är tät och det är ingen stor chans att det börjar läka senare om det är tät de första 5 minutrarna..
Kör man med ett slutet system med ex destilerat vatten och en skvätt glykol så behöver man i stort sett aldrig byta vatten så länge det håller sig rent..
Och spidey kör du slutet system så dunstar inte vattnet, dock med silikonslang så kan det dunsta lite smått, men det spelar nog mindre roll vilken temperatur vattnet har..
Sen vill jag bara säga att det är väligt drygt när du skriver så in i helvete många frågetecken som du gör.. 😉
December 29, 2003
Precis....i ett slutet system kan inte vattnet dunsta, men om det skulle kunna dunsta så spelar temperaturen aboslut roll......ju varmare desto snabbare dunstar det....
Du kan alltid prova sätta ihop systemet innan du monterar det i datorn och provköra det över en natt.....läcker det inte då så kan du ju vara helt säker. Eller så säker som det går vara iaf...
March 28, 2005
Spidey wrote: Du har sätt på för mycket Tecknade filmer 😛
Datorn sprängs inte om det läcker vatten. Men det kan man bli kortslutning om du använder vanligt vatten.... därför ska man köpa avjoniserat vatten... som ej leder ström.
Om CPU.n är för varm och kylningen ej klarar av att kyla så avdunstar ju vattnet.. Då måste man fylla på nytt... :bok:
Avjoniserat vatten kommer leda om det läcker ut, lovar dig... Du vet varför.
Elementet: A64 3000+ - DFI LanParty nF4 UT SLi-D - 2X512MB Speed Premium BH-5 - Powercolor X850XT PE - 200GB Seagate - 80GB Seagate - Vattenkylt
March 14, 2001
Spinnjonte wrote: Precis....i ett slutet system kan inte vattnet dunsta, men om det skulle kunna dunsta så spelar temperaturen aboslut roll......ju varmare desto snabbare dunstar det....
Du kan alltid prova sätta ihop systemet innan du monterar det i datorn och provköra det över en natt.....läcker det inte då så kan du ju vara helt säker. Eller så säker som det går vara iaf...
Jo det är klart men lät mer som han mena att om klara man inte av att kyla vattnet endast då dunstar det, vilket inte är ritkigt sant..
Jag har aldrig provat systemen mer än några minuter och har aldrig haft en vattenläcka pga av annat än slarv.. och då har jag både gjort egna block och provat köpta..
Sen så leder avjonisteratvatten ström om det läcker som räkan säger..
August 13, 2004
N1ko wrote: Jag håller på att uppgradera min data och jag ska snart köpa denna http://www.datorbutiken.com/se.....4AS939-35R
Så den kommer jag att ha
Varför tror du dom heter "Datorbutiken"? För att dom säljer "datasar" där? Nej, för att dom säljer DATORER.
Data är information, typ. Dator är den som "sprängs av vattenkylning" . 🙄
January 29, 2004
Småpointers:
* Testkör vattenkylningen innan du installerar den i datorn, alltid bra å kolla så man tänkt rätt innan man riskerar något.
* Använd straps på slanganslutningarna, gärna dubbla! 😀 (eller e de bara jag som är överförsiktig?)
* Använd någon slags tillsats i vattnet för att förhindra algbildning.
Avjoniserat vatten leder väll inte ström, men frågar är hur länge det håller sig avjoniserat när det börjar läcka ur systemet?
Lite vatten avdunstar genom slangar osv, inte tillräckligt för att kunna orsaka nån kortslutning eller så... Men man får väll fylla på lite ibland om man inte har en tank! 😉
1 Guest(s)