March 22, 2002
Jag ska vatten kyla mitt X800XT PE då jag tycker det e för varmt idlar på 43 och toppar ut till 65 efter spelande.
Nu har jag lite frågor. har ´väldigt lite erfarenhet av vattenkylning.
Men har 1 krav på den egentligen och det är att den inte skall låta för mycket. Och den kommer endast kyla grafikkortet och eventuelt NB chippet. Processorn kyls redan av en vapochill till -24 så den behöver jag inte oroa mig om.
Nu till mina frågor. är det stor skillnad på prestandan mellan 3/8" eller 1/2" koplingar? Samt hur kraftig pump behöver jag egentligen. det är ju inte SÅÅ mycket värme den skall leda bort. tänkte en Eheim 1048 10L/min. eller bör jag sattsa lite mer pengar och köpa 1250?
Skall montera in ett Black Ice med då det redan finns plats reserverat för det i Vapochill lådan. Men skall jag spara 200kr och köpte PRO eller köra på den dyrare EXTREME?.
Vattenblocket har jag nästan bestämmt mig för att satsa på Aqua Computer Twinplex. Några råd innan jag skyndar mig och beställer delarna?
/ Santzia
December 18, 2002
1048 blir finemang eller varför tar du inte en Hydor Seltz L20?! Om du är sugen på en ÄNNU starkare pump så har Overclockers.se den bästa pumpen. http://www.overclockers.se/cat.....ts_id=1387
3/8" nipplar runtom blir också finemang!
BIP blir alldelens finemang 🙂
Blocket.... njeee skulle rekomendera Maze 4 GPU el. Swiftech MCW50.
ggl
April 14, 2004
conny_69 wrote: Kan inget alls om kylning..men hur fasiken har du fått tag i X800XT-kort? Importerat? De är ju stört omöjliga att få tag på...liksom konkurrenten Nvidia 6800 Ultra.
Vi är rätt många som köpte det i juli här i Sverige. Killen ville ha råd om kylning, inte din avundsjuka!
March 22, 2002
Tackar för svaren. Kommer nog att köra med eheim då de har små vattentankar som passar utmärkt till dem. så 1048:an blir det då.
är det stor skillnad på de 2 olika radiatorna? jag emnar att det skulle vara värt de extra 250kr?
Och ja kortet är importerat från http://www.overclockers.co.uk i juni.
/ Santzia
June 19, 2002
Sunt förnuft och lite beräkningar säger att 3/8 vs 1/2 inte spelar någon större roll alls, vattenflödet är inte alls kritiskt i ett vattenkylningssystem av den storleken. Jag skulle satsa på en liten tyst pump och 3/8" för att få ner klöddet i lådan ordentligt.
Radiator, desto större desto bättre. Dumt att kyla med varmvatten!
2 Guest(s)