May 1, 2003
jag vet att detta diskuterats innan.
vill ha ett bra kylnings pack som ska klara att klocka lite.
just nu så är det sommar (no shit!) och min cpu blir alldeles för varm
så han bangar ut på det mesta.
med andra ord det är vatten dags.
får man bra vattenkylning för 2500:-?
vissa påstår att man ska köpa för 4000kr och uppåt men är det nödvändigt?
[edit av ViU: Missbruka inte CAPS!]
May 1, 2003
April 8, 2001
Har du testat funktionen sök?
https://www.nordichardware.se/.....tenkylning
Å SKRIV INTE MED VERSALER!
May 1, 2003
jag har redan läst https://www.nordichardware.se/.....tenkylning
och hur ska jag ens komma tanken på att söka på:
skaffa vattenkylning
vattenkylning för nybörjare
vattnets ABC
vattnet lär sig att gå
andledningen till att jag skrev med stora bokstäver var att
ingen lägger märke till en med små, det retar alltid någon därav läser de resten oftast :p
May 1, 2003
för den delen jag har inget jobb så jag kan inte skaffa overkill stuff
jag har redan diskuterat en gång i tiden om ett grafikkort det jag har nu blev det btw.
och alla började tjöta om graffe för 3-5k
jag frågade om 1.5k
kan ingen respektera att man inte har något arbete som man får inkomst ifrån?
hade jag haft det så hade jag lugnt haft vassare dator än de flesta här.
August 22, 2005
JohnOlsson wrote: för den delen jag har inget jobb så jag kan inte skaffa overkill stuff
jag har redan diskuterat en gång i tiden om ett grafikkort det jag har nu blev det btw.
jag frågade om 1.5k
Självklart :). Köp detta 😀
1 x Eheim 1048
1 x Maze3 eller Maze4
1 x Danger Den heatercore
December 19, 2002
Catstyle wrote: [quote=JohnOlsson]för den delen jag har inget jobb så jag kan inte skaffa overkill stuff
jag frågade om 1.5k
1 x Eheim 1048
1 x Maze3 eller Maze4
Håller med om pump och cpu-block, men hade nog tagit en blackice extreme personligen. Så slipper man byta radiator ocm man vill börja kyla NB och GPU oxå. Sen behöver man tank eller nån form av fill/bleed-kit oxå. Och slang. Silikonslang är svindyrt men otroligt bra. Sen behövs en fläkt på radiatorn. Eller kanske 2st tysta papstar som hjälper varandra, en på var sida om radiatorn. Det sticker rätt snabbt iväg i pris. Skriv upp ALLT som behövs, inkl. slangklämmor och alla andra småsaker man lätt glömmer, sen går du in på olika webshoppar och plockar ihop och ser vad det kostar.
May 1, 2003
May 1, 2003
March 20, 2001
Kamelryttarn wrote: [quote=Catstyle][quote=JohnOlsson]för den delen jag har inget jobb så jag kan inte skaffa overkill stuff
jag frågade om 1.5k
1 x Eheim 1048
1 x Maze3 eller Maze4
Håller med om pump och cpu-block, men hade nog tagit en blackice extreme personligen. Så slipper man byta radiator ocm man vill börja kyla NB och GPU oxå. Sen behöver man tank eller nån form av fill/bleed-kit oxå. Och slang. Silikonslang är svindyrt men otroligt bra. Sen behövs en fläkt på radiatorn. Eller kanske 2st tysta papstar som hjälper varandra, en på var sida om radiatorn. Det sticker rätt snabbt iväg i pris. Skriv upp ALLT som behövs, inkl. slangklämmor och alla andra småsaker man lätt glömmer, sen går du in på olika webshoppar och plockar ihop och ser vad det kostar.
varför skulle man måste byta ut HC:n om man skulle kyla nått annat än cpu:n? Vad jag vet så är HC:n bättre än bix:en.
May 1, 2003
December 19, 2002
jag ska kika på det idag... kan messa dig priv. sen
[edit]
Var inne och kikade lite på gtek.se Det finns 2 kit från Asetek som båda verkar trevliga. Jag hade nog tagit det som kyler CPU, NB och VGA och sen bara struntat i att koppla in VGA-blocket så länge. Det blir nog den mest prisvärda lösningen.
December 25, 2000
JohnOlsson wrote: andledningen till att jag skrev med stora bokstäver var att ingen lägger märke till en med små, det retar alltid någon därav läser de resten oftast :p
Spelar ingen roll hur viktig du tror att du är, du får fortfarande inte missbruka caps för att försöka få mera uppmärksamhet.
1 Guest(s)