August 10, 2004
Hej
Jag har alldeles för hög temperatur på min processor och moderkort tycker jag:
Processor:54 idle 57 load
chipset: 38
vattnet: 41.8
Det är när jag har alla fläktar på lägsta
Ökar jag min everflow fläkt så:
Processor:50 idle ? load
chipset: 36
vattnet: 37.2
Det är 27.3 grader i mitt rum.
Här är min specifiktaion, inget är överklockat:
amd xp1800
752mb ram
radeon 9700
asus a7s333
dangerden maze 3
eheim 1080
dangerden chipset
dangerden gpu
vattentank: glasburk med lock
Black Ice Pro Radiator
Everflow 120x120mm chassifläkt 3-pin 18dB
Tycker inte jag har ett stort flöde när jag kontrollerar, men det finns inga böjda slangar eller något sånt.
Jag vill att ljudnivån ska vara så låg som möjligt, så sätta in en "mer blåsande" fläkt vill jag inte. Radiatorn hänger högst uppe i burken med fläkten. Min powerfan har jag skruvat ner till obefintlig hastighet också
Undar om någon vet hur jag kan effektivera mitt system. Har tänkt på att göra en egen tunnel för radiation, kanske hjälper. Tacksam för alla tips
Är också intresserad av era temperaturer
August 14, 2001
låter kanske lite i högsta laget, håller själv på med vattenkylning, men har inga temperaturer än eftersom jag långt ifrån är klar, men vad du kan göra är väl skaffa större tank, och som du säger, se till att radiatorn får kalluft, kanske även sätta dit en större radiator, om det får plats, har som sagt ej vattenkylningen klar än men är d saker jag kan tänka mig hjälper... kanske även byta till en kraftigare pump, vad jag fattat det som låter d ej mer, men jag kan ha fel... men har du tilräckligt flöde borde ej processortempen ligga mycket över vattentempen...
"sammanfattnign" (i kostnadsordning)
rumstepererad luft genom radiatorn
större tank
större pump
större radiator
2 Guest(s)