March 18, 2001
Hej,
har nu beställt ett Maze 2 block och en Eheim 1048. Ska försöka få tag i ett värmepaket till bil eller något sådant. Behöver jag ha en vattentank av något slag? eller om man har en stor vattentank (5-10l) behövs det då ingen radiator? Funderar också på hur svårt det är att fästa blocket, det är ju 4st skruvar. Hur vet man hur hårt man ska dra fast dem och är inte risken att det blir snett väldigt stor? Har bytt vanliga processorkylare flera ggr utan problem, är det lika ungefär. Till sist har beställt et Abit kg7, såg i en tråd att Abit kort inte kan köras utan en fläkt inkopplad på mobot, stämmer det? Isåfall hur gör man då vid vattenkylning
På Mitt nyinköpta Abit KT7A kan man stänga av CPU-fläktskyddet i BIOS..(Ser det ut som iaf, har inte provat)
/ilg@dd
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)