August 16, 2003
ja, det ska nog gå, om du tätar ordentligt så.
om du använder dig av en sådan burk som i exemplet så ta lite gängtjej i kängorna för att vara på säkra sidan (gängtejp kostade mig 15kr för 5 eller 10 meter, och löste mina priblem med läckage) och hålet i locket ska du se till att dom inte blir för stora, och när du "limmar" så kanske ett silikonlim eller något liknande fungerar bra, har ingen aning om det fungerar bra med annat lim, men kanske det
August 16, 2003
emm, du har den så att den ska suga vatten från rätt håll hoppas jag?
men den kan vara lite seg i början, du får försöka hjälpa den, ta lite vatten i taget, slå av och på några gånger, vinkla chassit lite så att vattnet frå hjälp kanske.
med lite tur så får du det att fungera, med lite otur så är pumpen paj, som min första var (den var begagnad, jag var tredje hand) pumpen jag ahde då fumpade någon deciliter i minuten.
men även med min L30 pump (monstret) så var det lite segt i början, fick hjälpa den, men när den väl kom igång då sprutade vattnet som en kanon, jag ahr en stor virvel i tanken 😀
bte. jag kom på hur jag hjälpte igång min L30 senast, jag tog loss en slang mot slutet av systemet och sög med munnen lite försiktigt, då, då gick den igång vill jag lova, pack så hade jag munnen full av destilerat vatten (shockad) som tur var så hade jag fingret på avstängningsknappen.
lycka till
August 16, 2003
stäng av och sätt på den, du kanske behöver vänta lite på chassit så att vissa luftbubblor försvinner, nu är jag inte säker på hur ditt vattenblock är men mitt är av gammal modell där luft lätt fastnar i vattenblocket.
det var efektivt med min L30 pump att stänga av och på någragånger då den verkade ge en extra boost vid just startmomentet.
som du säger så är det förmodligen luftbubblorna som gör ljud än sålänge, men sen när dom har försvunnit så kan du ju tysta lite till med glykol 😉
3 Guest(s)