December 31, 2000
Switech provkörde sin nya MCW 462... kolla in:
Verkar inte ge så mycket alls =/
Varför skulle det inte vara bra att köra vattenkylning på AMD?
Det förstår jag inte riktigt..
Vatten kylning är ju alltid bättre på att kyla än luft kylning kvittar ju vilken processor det är!
Eller har jag fel..
Tekniknörd som gillar att träna.
December 20, 2000
2001-01-08 14:40, skrev WoxxMan:
Varför skulle det inte vara bra att köra vattenkylning på AMD?
Det förstår jag inte riktigt..Vatten kylning är ju alltid bättre på att kyla än luft kylning kvittar ju vilken processor det är!
Eller har jag fel..
AMD's nya Duron's och Tbirds genererar så mycket värme så att om man har en sämre peltier än 120W får det nästan motsatt effekt.
January 9, 2001
Jodå kör vattenkylt. Min dumma gamla tbird900 gör bara 1060 med fop32. Besvärligt att få ned tempen med peltier dock... har inte lyckats så bra än. Idle är ju inga problem att trycka ned i skorna... men en fulload vid 2,12v knäcker de flesta peltiers. Har iofs bara en 118w. Men det är jädra gött med bara vattenkylning också, tyst och svalt!
edit: glömde visst, gör 1155 nu med hemmagjort AL-block och silverpasta. Radiator modell enorm från ac-anläggning. Eheim 1048.
AMD's nya Duron's och Tbirds genererar så mycket värme så att om man har en sämre peltier än 120W får det nästan motsatt effekt.
Jo det vet jag!
Men han snackade om bara vattenkylning!
Möjligt att han skrivit fel men det står att vattenkylning är sämre än luftkylning på amd!
Så här står det ju!
att köra amd och vatten är väl igentligen ingen bra idé dock... bättre att satsa på en rejäl luftkylning.
Där står ju inget om peltier..
Det är ju alltid bättre med vattenkylning än luftkylning om man bara kollar på kylnings prestandan! Kvittar om det är med eller utan peltier!
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)