March 15, 2001
Nu sitter man med vattenkylning, ´DangerDen maze2, senfu radiator, eheim pump (mellanmodellen) Har en 5liters öltunna som tank , (norrlands guld klass3:-) )Nu till frågan efter en stund ca halvtimme så kommer tempen upp i 44grader nä jag spelar. Idle ligger den på ca 38-39 grader Är det normalt?
Har en TB 1,33 @1,5 eller runt däromkring
[ Detta Inlägg ändrades av: sexpack den 2001-07-14 16:04 ]
December 23, 2000
Spänn åt blocket så du inte orkar skruva mer!!!!
jag har ett sådant block och det sänkte tempen 3 grader när jag spände åt blocket tills jag storknade i fingrarna..!!!
kolla så inga slangar är vikta etc etc...
planslipa även blocket!
jag gjorde det igår och fick 2-3 grader lägre fulload än innan.
April 17, 2001
Gå in på¨http://www.overklokkning.no där finns det tips på moddning av kylaren.
April 3, 2001
Tycker det är konstigt ni alla som har vattenkylning.. vafan min taisol med en 80 mm fläkt ligger på 26 grader Idle och 40 grader Full Load.. så jag ligger ju bara nån grad över er.. vafan om det ska va lönt att lägga sina pengar på vattenkylning tycker jag att processorn ska ha en max temp på 20-30 grader..
Tack för mig // Goof
December 23, 2000
On 2001-07-19 01:08, Goof wrote:
Tycker det är konstigt ni alla som har vattenkylning.. vafan min taisol med en 80 mm fläkt ligger på 26 grader Idle och 40 grader Full Load.. så jag ligger ju bara nån grad över er.. vafan om det ska va lönt att lägga sina pengar på vattenkylning tycker jag att processorn ska ha en max temp på 20-30 grader..Tack för mig // Goof
Då antar jag att du inte läst tråden "intresse för 172W peltiers!"
De flesta här på NH med vattenkylning kan ha en sådan extrem peltier, men inte ni luftkylare..
HA!!!
1 Guest(s)