October 16, 2001
Det talas ju om att vattenkylning är väldigt tyst t.o.m. ljudlöst i princip. Såvitt jag förstår så använder man sig även i detta fall av fläktar som kyler vattnet. Hur kan det då bli tystare än ett konventionellt kylsystem? Det är ju ändå fläktarna som skapar detta irriterade oljud i en dator (bortsett från hårddisken men den har man ju även om man vattenkyler sin burk).
August 20, 2001
man kyler en ev. radiator med fläktar, men det är absolut inte nödvändigt om man inte ska klocka eller har ett system som utvecklar extremt mkt värme.
Men grejjen med vattenkylning är att man får ut kylytan från storleken av kylfläns till storleken av radiatorn, vilken kan variera, men det gör att det hela blir effektivare ur ljud/prestanda vinkel sett.
Klockar man inte, kan man med en bra radiator köra utan eller med en 120mm fläkt på 5v och får då rättså acceptabla temperaturer i förhållande till hur tyst det blir
[ Detta Inlägg ändrades av: sLAN den 2002-03-03 22:18 ]
February 13, 2001
Jag kör min Duron 1000 klockad till 1310 Mhz (Vcore 2,20) utan nå fläktar på radiatorn å de funkar bra... ca 55 Grader fulload 30 grader Idle jag håller på å bygger ett vattenblock till nätagget med för att få den helt tyst
Geforce MX 400 64MB
Kylning..... Bara vanligt vatten men en cross kylare.
[ Detta Inlägg ändrades av: SoundHead den 2002-03-06 19:06 ]
2 Guest(s)