October 13, 2001
Tjaa.. alla..
Sitter här och väntar på min vattenkylning nu 🙂 Men har en jävla massa funderingar nu..
Jag får ett Cpu block, NB block, Graffe block, och en dual radiator.. sen ska jag köpa en pump hade tänkt eheim 10l/min.
Ni ser vad jag har för dator i min sign.. så ska jag koppla in alla block.. hade annars tänkt bara CPU och graffe... blir la trång o ganska onödigt att ha på NB med???
Hur ska jag koppla allt för bästa kylning.. från pump sen till?? skriv vad ni tycker 🙂
Sen ska man väl köra med destilerat vatten.. vad ska jag blanda i mer för att inte få massa grönt kladd? finns det färg att köpa till vattnet? var så fall? 🙂
ahh lite frågor här.. bara att svara om ni kan 🙂
tack på förhand
December 18, 2002
mikael_st wrote: Tjaa.. alla..
Sitter här och väntar på min vattenkylning nu 🙂 Men har en j**la massa funderingar nu..
Jag får ett Cpu block, NB block, Graffe block, och en dual radiator.. sen ska jag köpa en pump hade tänkt eheim 10l/min.
Ni ser vad jag har för dator i min sign.. så ska jag koppla in alla block.. hade annars tänkt bara CPU och graffe... blir la trång o ganska onödigt att ha på NB med???
Hur ska jag koppla allt för bästa kylning.. från pump sen till?? skriv vad ni tycker 🙂
Sen ska man väl köra med destilerat vatten.. vad ska jag blanda i mer för att inte få massa grönt kladd? finns det färg att köpa till vattnet? var så fall? 🙂
ahh lite frågor här.. bara att svara om ni kan 🙂
tack på förhand
aaa destilerat är rekomenderat OM det skulle börja läka :p
blanda i lite glykol i vattnet. =)
Pump > Radiator > CPU > GFX > NB > sen tebax till pump :p eller till tank sen till pump!
nahh kör på med NB, iofs tycker du att du har lite för hög temp på burken kan du juh prova att dumpa NB blocket :/
aja gl osv 😉
October 13, 2001
Tank, pump i botten av lådan.. slang till graffet, slang från graffet ut från lådan till radiatorn sen till cpu, nb tank.. men frågan är om det blir varmt vatten till cpu n då?
EDIT: Menar att från CPu ner till graffe och sen upp till nb som sitter exakt bredvid cpu blir kanske mkt onödig väg ? kanske inte..
SEN va ska jag ha för pump till det här jag ska ha det till??
October 13, 2001
japp ska göra det..
Va på fjuraffären och dem hade inte sånna eheim pumpar.. dem hade några nya pumpar från eheim.. gröna med filter.. hon i kassan sa man kan ta bort filterburken.. då blir den runda lilla pumpen jätte liten och smidig.. fanns i olika storlekar.. så ska nog köpa en sådan..
vart kan kman köpa färger till vattnet?
October 13, 2001
va o besökte en djuraffär igår för att kolla pumpar.. dem hade inte kvar Eheims äldre modeller.. dem hade några nya nu.. Eheim´s Aquaball pumpar... vad tror ni om dem? hon i affären sa att filtret va dåligt i dem, men i vattenkylning behöver man väl inte filter, pumparna blir smidiga och små mom man skruvar av filtret såg jag..
Någon som vet nåt om dessa pumpar ???
May 18, 2003
det är ju ett tips att kyla NB om du vill nå fina hastigheter men om du inte hade tänkt att klocka så mycket så kan du ju så klart skita i det.
Ingen aning om vad det där var för special variant av Eheim, jag kör med en 1048 och det funkar iaf as bra ;).
vet inte, förut fanns sånt där UV gucka på http://www.gtek.se men jag har inte kollat på sissta tiden, ta dig en titt där om du inte redan gjort det 😉
December 18, 2002
bofink wrote: det är ju ett tips att kyla NB om du vill nå fina hastigheter men om du inte hade tänkt att klocka så mycket så kan du ju så klart skita i det.
Ingen aning om vad det där var för special variant av Eheim, jag kör med en 1048 och det funkar iaf as bra ;).vet inte, förut fanns sånt där UV gucka på http://www.gtek.se men jag har inte kollat på sissta tiden, ta dig en titt där om du inte redan gjort det 😉
Den där UV guckan du pratar om... försvinner visst inom en viss tid... alltså inom nån månad 👿 :banghead:
aja, har ej själv testat det dock... endast hört det via folk som har använt den produkten. :corn:
tjarå!
1 Guest(s)