January 27, 2003
Tja
jag tänkte ta och skaffa med ett vattenkylnings system och undrar vilka är de bästa vatten blocken till en amd xp 1900+ och till ett geforce4 ti 4200 och en bra pump till det kan ju meddela att jag har en 740 kylare oxå som jag ska andvända (de till värmen i bilen altså)
sebbe
January 27, 2003
April 5, 2003
DangerDen och Dtek är de som har dom bästa blocken! På cpu sidan är de Dteks WhiteWater och DangerDens Maze4 (om du har en klanre pump typ e1048) eller RBX (om du har kraftigare typ e1250) även TDX ska vara bra, de med klenare pump också. På de stora hela tror jag en eheim 1250 med ett RBX blir bäst i förhållande till priset eftersom ett whitewater kostar 800dkr tror jag de var vilket inte är så billigt... Du kommer även behöva en 1250 för att ha tillräckligt bra flöde. Nackdelen med RBX är att den inte funkar med pelt men man bör nog prova vanligt h2o innan man ger sig in på peltiers 😉
På GPU sidan vet jag inte vad Dtek har men DangerDens Maze4 gpu är bland de bästa på marknaden 😉
Sammanfattning: DangerDen RBX, DangerDen Maze4 GPU, Eheim 1250. <-- Där har du en H2o uppsättning som du kommer gilla 😉
January 27, 2003
January 27, 2003
August 16, 2002
alltså till en xp1900+ så räcker en kopparklump med hål i för vatten i princip... haka inte upp dig på prestanda utan tänk mer på vad du ska ha den till... en eheim 1048 räcker gott och väl... jag rekommenderar att du köper ett block beggat också, så slipper du lägga ut en massa pengar i onödan...
1 Guest(s)