November 4, 2001
Vad ska man ha i systemet?
-Destilerat vatten och glykol (vilken koncentration 50/50?)
-Destilerat vatten och medföljande "vätska"
-Destilerat vatten och "något annat"
Dessa medföljande "vätskort" som man kan köpa eller får med i vissa färdiga system skyddar dom mot korrosion eller bara mot alger?
glykol skyddar ju mot korrosion men mot alger?
Vad kör ni och vad har ni för resultat och tips?
December 15, 2003
nja.. om du har en bilmotor och kör kallstarter i vintern ja, glykol är brandfarligt även utspätt en del i fyra delar vatten, så kör under en 20% glykol om du absolut vill vara på den säkra sidan.
33% glykol i en tank omgiven av elektriska kablar 1 meter ifrån mig skulle jag vara orolig för....
March 14, 2001
HerrPutte wrote: nja.. om du har en bilmotor och kör kallstarter i vintern ja, glykol är brandfarligt även utspätt en del i fyra delar vatten, så kör under en 20% glykol om du absolut vill vara på den säkra sidan.
33% glykol i en tank omgiven av elektriska kablar 1 meter ifrån mig skulle jag vara orolig för....
Ja de e ju ofta de brukar gnistra å ha sig i datorn
och oftast är systemet slutet så de gör inget om de gnistrar, eller vad
du menar de ska göra, för de kommer inte åt glykolen iaf
February 8, 2003
March 14, 2001
KRISTOFFER wrote: [quote=Darko][quote=KRISTOFFER][quote=Snorch][quote=KRISTOFFER]Man ska ha destillerat vatten+WaterWetter för bästa kyleffekt.
Och du märker skillnad på WW och glykol?
Ja 1 - 2 graders skillnad faktiskt.
Inte mycket men alltid något 🙂
Till vilkets fördel? WW?
Va? 😮
Blir de bättre med vilken alltså...
Men jag märker då inte nån skillnad varken med glykol eller bara rent kranvatten.. så jag tror inte på att de blir bättre med ww 😛
1 Guest(s)