November 30, 2004
November 30, 2004
March 4, 2003
Nu har jag ingen erfarenhet av vattenkylning i praktiken, men vattnet måste flyttas lika mycket oavsett vilken komponent som sitter var. Dock kan jag tänka mig att ha alla komponenterna på en och samma nivå är positivt för flödet och hållbarheten på pumpen, då den inte behöver jobba lika hårt.
November 30, 2004
August 14, 2001
Finns någon riktigt liten pump, minns ej vad den hette, kolla under projektloggar, en som vattenkylde en Shuttle, den borde du få plats med på en 3,5"-plats
Tanken bör sitta över pumpen, då inte pumpen har någon sugande förmåga. Dock funkar det att ha det tvärt om, om du inte har någon luft i systemet då det pumpade vattnet trycker tillbaka lika mycket vatten in i pumpen. Men antar det blir betydligt bökigare, orkat bygga klart min vattenkylning helt än så har inte någon praktisk erfarenhet av vattenkylning i drift.
March 28, 2005
Klart att 1/2 är bäst. Men jag tror sällan att det ger något då blocken inte är 1/2 rakt igenom.
Sicce Nova som jag kör på är extremt liten iaf 🙂 Pumpar samtidigt bättre än en 1048.
Elementet: A64 3000+ - DFI LanParty nF4 UT SLi-D - 2X512MB Speed Premium BH-5 - Powercolor X850XT PE - 200GB Seagate - 80GB Seagate - Vattenkylt
1 Guest(s)