May 21, 2004

Tjenare
Det är så att jag ska köpa block till systemet. Radiator m.m. har jag redan klart för mig. Skrev här på NH för en tids sen ang vattenkylning och det börjar närma sig beställning :D.
Just nu har jag en Intel rigg samt 9800XT graffe, ska sedan om 1/2 år/år köpa ett AMD system istället.
Iaf om jag köper dessa block:
Graffe: PolarFLO TT VGA 1/2 black
Chipset: PolarFLO TT Chipset Universal 1/2 black
Processor: PolarFLO TT CPU 1/2 3-port black
Passar blocken både Intel och AMD, alltså kan jag använda blocken till mitt nuvarande system och till mitt kommande som kommer va en AMD S939 + tillhörande chipset och antingen ett nVidia eller ATI graffe.
Tackar för svar / Jonas
May 21, 2004

Jo tack det har jag läst, men jag tycker det står samma sak på alla block?
Är nästan total n00B på vattenkylning, dock har jag skrivit nga trådar om hur det funkar o så men det är just det här med blocken, vill ju absolut inte beställa fel block :-/
Jag uppfattar det som så att PolarFLO TT Chipset Universal 1/2 black enbart passar chipset till AMD moderkort eller har jag fel ?? Det står ju att det är "universal" fast jag kan inte så nga "byglar" till Intel chipset???
PolarFLO TT CPU 1/2 3-port black passar alla socklar utom just 775:an och 462:an. Antar jag iaf.
PolarFLO TT VGA 1/2 black passar, ja det vet ja inte riktigt men antar att blocket passar grafikkort med 2 hål?
Anledningen till att jag undrar är därför att jag som sagt ska byta system från nuvarande Intel till AMD om ngt år och då vill jag att vattenkitet ska passa AMD systemet också =).
Skulle va hemsk tacksam om ni hjälpte mig. En fråga till dock, hur tömmer man vattenkylningssystemet sen om man typ vill uppgradera?
1 Guest(s)