August 23, 2001
ja, vatten har läckt inatt :S
och det var lite blött på grafikkortet och in i PCI-E porten, hade läckt från CPUn....
Tog och fixade till det och torkade bort allt vatten, testade at montera ihop grejerna igne och starta upp datorn men ingen bild och det knäpper lite lustigt och jag tror det är ifrån grafikkortet :cy:
Någon som tror att jag kan få igång det igen?
Och det hade blivit lite klegigt på ovansidan, vad kan man tväta bort sånt med?
Och hur står är chansen att jag kan montera tillbaka fläktkylningen och tvättta bort klägget och skicka tillbaka det till DB och få ett nyt, hur stor koll har dom på sånt?
November 4, 2001
Beror helt på vad du har kört i systemet. Har man kört rätt gejer (Destilerat vatten + Tex WW eller JÄTTESMÅ mängder glykol) är det bara att torka bort med tex "kemiskt rent" -bensin och vänta tills det torkar.
Har du vanligt kranvatten med massa fällningar i (resultat av olika metaller i systemet) kommer det nog bli svårt....
Kan vara så at det sitter skit på stiften i pci-e porten, försök att få rent dem.
Typ genom att köra ich ur kortet ett par gången.
August 23, 2001
har kört med destilerat vatten blandat med vätskan som termaltake skickar med sitt kitt, vet inte vad det inehåller :S
Får se o mdet funkar när jag komemr hem, för efter att jag startar om den på morgonen så funkade ju datorn en stund i windows och så började det bli sträcke på skärmen och sedan blev det svart... startade o mden igen fick bild en stund och se blev det svart... tänk om vatten pumpen hade lagt av så CPUn gick varm men så var det ju inte utan den läckte lite och droppade ner på grafikkortet :S Skyndade mig att stänga av datorn och plocka ur grejerna och torka och skruva åt allt igen och provkörde men ingen bild.... Men ska testa att tvätta grejerna med spolarvätska och försöa torka av innuti PCE-E kontakten.
Hoppas det funkar annars blir det väl til latt köpa nytt :S :S
July 23, 2005
August 23, 2001
går det att tvätta med T-Röd och tops?
såg även att blocket hade läckt på GPUn så den var alldeles blöt den med :bgrin:
så går det när man köper budget grejer 👿
kan man reklamera grejerna till thermaltake och att dom blir skyldig mig ett nytt grafikkort?
för det har ju funkat felfritt i några månader fram tills inatt då.
March 11, 2003
Bjornsson wrote: går det att tvätta med T-Röd och tops?
såg även att blocket hade läckt på GPUn så den var alldeles blöt den med :bgrin:
kan man reklamera grejerna till thermaltake och att dom blir skyldig mig ett nytt grafikkort?för det har ju funkat felfritt i några månader fram tills inatt då.
Gör rent med en stor pensel, och massa spolarvätska. T-röd borde gå bra också, men tänk på att de flesta medel har en förmåga att lösa bläck och liknande. Det kanske inte är så bra om du löser bläcket på etiketter och liknande.
August 23, 2001
denstore wrote: [quote=Bjornsson]går det att tvätta med T-Röd och tops?
kan man reklamera grejerna till thermaltake och att dom blir skyldig mig ett nytt grafikkort?för det har ju funkat felfritt i några månader fram tills inatt då.
Gör rent med en stor pensel, och massa spolarvätska. T-röd borde gå bra också, men tänk på att de flesta medel har en förmåga att lösa bläck och liknande. Det kanske inte är så bra om du löser bläcket på etiketter och liknande.
okey... får cykla ner på macken och köpe lite spolarvätska då.
hoppas dom har koncentrerad sådan då och inte bara färdigblandad.
March 11, 2003
Bjornsson wrote: [quote=denstore][quote=Bjornsson]går det att tvätta med T-Röd och tops?
Kom ihåg att även spolarvätskan kan lösa färg och bläck. Anledningen att jag använder den, är att den är allmänt mildare.
August 23, 2001
denstore wrote: [quote=Bjornsson][quote=denstore][quote=Bjornsson]går det att tvätta med T-Röd och tops?
Kom ihåg att även spolarvätskan kan lösa färg och bläck. Anledningen att jag använder den, är att den är allmänt mildare.
ok, har köpt nu iaf... så får vi se hur det går :bgrin:
August 23, 2001
EliXyR wrote: jag körde med TT´s egna "Coolant" med grönt uv skit i. är väl samma sak typ eftersom kortet fungerade en kvart med vatten på sig. aja kan bli ett dyrt misstag. se om de godkänner en RMA..
ja precis, var sånt där grönt med UV reflekterande grejs i utspätt med destilerat vatten typ 50/50... men ska till och tvätta och "baka graffekort" sedan
1 Guest(s)