August 22, 2005
Hej alla (är ny på forumet)
Jag har nyligen funderat att göra ett vattensystem till min dator.
Jag fick min insperation från Bole`s datorbygge (tackar)
Nu kommer jag med lite tankar och funderingar..
Jag planerar att göra allting själv..förutom pumpen då som kanske är lite knepig att göra.
Jag kommer kanske inte heller göra radiatorn själv...
Frågor:
Hur stor tjocklek på slangen skall jag ha?
Vilka nipplar skall jag använda? (Ber om en exact url till rätt nippel på clas ohlson)
Vilken pump? (Billig men bra livslängd och effekt)
Hur skall jag göra mitt kylblock på bästa möjliga sätt? (socket A)
Hur stor tank?
Ja det var väll det hela...
Bole>>>Kan inte du förklara lite närmare hur du har gjort ditt kylblock?
Ja ni kan fylla på själva med tankar och funderingar kring det här med vattenkylning..
Jag vill veta ALLT som finns att veta...
/Leffa
December 28, 2001
December 28, 2001
Hej!
jag tycker du ska bygga ett 1/2" sytem 12.7mm med 12mm slangar. På pumpfronten finns lite val sicce nova 13/lmin är billig. Den är dock bäst att köra dränkt. Annars finns ju Eheim 1250.
Om du skall göra en radiator tycker jag du skall göra så här som på bilden under.
[Image Can Not Be Found]
Hur du skall göra blocket är så svårt att säga de finns så många designer ta den du gillar och vet funkar...
[ Detta Inlägg ändrades av: Petterk den 2002-05-20 12:17 ]
December 28, 2001
tar plats att ha en tank som man kan dränka pumpen i jag har själv ingen tank alls. Om du har pumpen i vattnet värmer den ju upp vattnet lite..
Edit: trycket mot processorn?
[ Detta Inlägg ändrades av: Petterk den 2002-05-20 12:19 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Petterk den 2002-05-20 12:30 ]
December 28, 2001
February 10, 2002
Kul att vara inspirationskälla
Mitt block är av standarddesign kan man säga... 4 kanaler löper genom blocket som på den här bilden: http://w1.303.telia.com/~u3031.....arbild.jpg (detta sneda blocket var ett första försök, jag har aldrig använt det i datorn) Jag ska lägga upp en ritning på blocket hade jag tänkt. På min hemsida alltså. Återkommer när det är gjort
Ang. fjädrarna, du sätter dom mellan blocket och muttrarna som på den här bilden (syns iofs lite dåligt...) http://w1.303.telia.com/~u3031.....block1.jpg
December 28, 2001
August 22, 2005
Problem problem mina vänner
mitt moderkort har inga fyra hål runt proccesorn =/
Det finns bara sådana där vita klamrar som sticker ut längst nere på "cpu hållaren"
3 på varje sida....
Vad skall jag göra?
Era konstruktioner verkar ju jäkligt stabila och det vill jag att mitt system också skall vara...
Skall man använda kylpasta och sånt mellan blocket och coren?
/ullis bullis
December 28, 2001
December 28, 2001
1 Guest(s)