January 18, 2003
Matts wrote: Så länge du ligger under 85 C Fulload så är det lugnt, finns folks som kör den i 2.1 V också finns säkert mer, men då har dem extrem kylning för att hålla den under 85 C så att säga.
85 grader???????? 🙄
Håll dig under 60 grader annars är det risk att man börjar få problem med stabilitet. Livslängden blir inge vidare heller men det spelar ju iofs inte så stor roll för det flesta om processorn håller 14 eller 4 år, man hinner ju byta innan dess ändå
December 7, 2001
matsansan wrote: [quote=Matts]Så länge du ligger under 85 C Fulload så är det lugnt, finns folks som kör den i 2.1 V också finns säkert mer, men då har dem extrem kylning för att hålla den under 85 C så att säga.
85 grader???????? 🙄
Håll dig under 60 grader annars är det risk att man börjar få problem med stabilitet. Livslängden blir inge vidare heller men det spelar ju iofs inte så stor roll för det flesta om processorn håller 14 eller 4 år, man hinner ju byta innan dess ändå
ja kör min 11x220 @ 2.025 vcore... 48 grader idle... luftkyld 🙄
January 4, 2003
matsansan wrote: [quote=Matts]Så länge du ligger under 85 C Fulload så är det lugnt, finns folks som kör den i 2.1 V också finns säkert mer, men då har dem extrem kylning för att hålla den under 85 C så att säga.
85 grader???????? 🙄
Självklart ska han inte köra den på 85 C, ville bara påpeka att de max temp för prollen, vid den grännsen rycker den.
August 6, 2003
85 grader är "in die", inte så många mobon som mäter där.
Dom flesta mobon mäter under sockeln och med en normal chassi-ventilation skulle jag nog också säga att vid 60 grader börjar det bli för varmt.
Dock så kan skilja upp till 10 grader mellan olika mobon så utgå ifrån din temp med org klockning och kolla så att den inte sticker iväg, vilket den brukar göra vid ~2V.
Har kört 2,15V korta stunder med luftkylning (SLK 900 och dubbla radialfläktar), men då hade jag 63 grader med öppen ytterdörr (0-gradigt) efter en 3dMark runda.
Upp till ~1,9V har alla mina tre Bartons haft hyfsade temps.
1 Guest(s)