February 10, 2003
matsansan wrote: [quote=bloodman]nej såvida inget över 2 så lugnt.
Jasså? Killen vet ju inte ens vad han har för CPU???
Min 1800+ DL3TC slutade klocka nå bra efter jag varit upp å vänt i 1.9v å då kör jag ändå vattenkylt
menar du att den tog skada av att vara uppe i 1.9v ? :cy:
January 18, 2003
Mezzlock wrote: [quote=matsansan][quote=bloodman]nej såvida inget över 2 så lugnt.
Jasså? Killen vet ju inte ens vad han har för CPU???
Min 1800+ DL3TC slutade klocka nå bra efter jag varit upp å vänt i 1.9v å då kör jag ändå vattenkylt
menar du att den tog skada av att vara uppe i 1.9v ? :cy:
Ja? Den är gjord för att gå i 1.5V, så 0.4V är över 25% överspänning
February 10, 2003
Sleman wrote: Om killen kör p4a skulle jag ju sänka ner vcore rätt snabbt. Sen att vissa AMD pallar 2v i vcore är ju en annan sak...
skulle han haft P4a skulle den vara död ganska snabbt vid den spänningen.. dessutom så tror jag faktiskt att 1.85 är orginal om den gick till det då han satte på auto
September 18, 2003
Mezzlock wrote: [quote=Sleman]Om killen kör p4a skulle jag ju sänka ner vcore rätt snabbt. Sen att vissa AMD pallar 2v i vcore är ju en annan sak...
skulle han haft P4a skulle den vara död ganska snabbt vid den spänningen.. dessutom så tror jag faktiskt att 1.85 är orginal om den gick till det då han satte på auto
Jo, min förra P4 dog @ 1.75v :/
Om den nu kör 1.85v på auto så är det ett UFO till CPU. Ingen AMD i dagsläget kör det. T-bird & Palo har 1.75, T-bred har 1.5 & 1.65, barton kör också 1.65. Knasigt 🙂
1 Guest(s)