July 3, 2006
Hejsan!
Tänkte klocka upp min lite sockel 754 Sempron processor..
Dock har jag dåligt överklockningsmoderkort:
MSI K8MM3-V, K8M800,
Har en Sempron 2800+ 1.6ghz.
Har flashat bios men kan fortfarande inte ändra överklockningsmöjligheter i bios. undrar om någon vet något progrma i win där man kan ändra?
Eller tillägg till bios om det finns ?
thanks.
February 3, 2003
Du kan ju kolla på MSI's hemsida om ditt moderkort stödjer CoreCenter, vilket är MSI's program för att överklocka och spänningsinställningar.
I annat fall får du nog försöka leta reda på en bios som har överklockningsinställningarna upplåsta (om det finns några alls). Det är nog de enda råd jag kan ge dig tyvärr.
February 3, 2003
Jag vet inte huruvida jag rekommenderar detta, men det är en sorts sista utväg.
http://www.ocinside.de/html/wo.....inmod.html
Här finns en liten guide till hur du ska "lura" moderkortet att tro att CPU'n ska ha mer spänning. Jag har testat till gamla Socket A-moderkort men inte nyare, och med tanke på att det är så fenomenalt små hål i sockeln så ser jag inte hur man ska kunna få ner en kabel samtidigt som CPU'ns pinnar.
Alternativet vore om jag tog en titt på BIOS'en och kollade om det fanns några överklocknings-möjligheter som är låsta, men det kan jag inte just nu då jag sitter på Linux.
Så du står lite mellan pest eller kolera här 😛 Skaffa ett bättre moderkort kanske?
1 Guest(s)