January 11, 2006
Tjo, jag har en Asus 2400+ ( 2 Ghz) i en standard låda, med ett 6600GT ( agp) kort i, 512 MB RAM. Det vill säga ingen superlåda på något sätt. Men tänkte ta och försöka förbättra min prestanda utan att skada mina prylar.. Kom med bra ideér för att få ut mest kräm ur min gamla burk!
July 18, 2003
Tränaren wrote: Jovisst att lira e ju aldrig fel 😉 Hur mkt ram borde jag ha? Hur hittar man uppdateringar till BioS.. sorry e lite ny på att klocka o ha mig, men villig att lära mig! 😛
Det hittar man på moderkortstillverkarens hemsida, i detta fallet tror jag det är http://www.asus.com
Sen så borde du ha 1024 Mb i ram iallafall, men det beror ju på vad du ska spela också.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
January 11, 2006
Helt klart.. men låter ju inte dumt att göra båda sakerna då borde jag ju få upp systemet lite extra ju! Har ni nån bra idé hur man ska göra.. minnet kan jag ju fixa.. har lite probelm i spel så som Age III då för många enheter ska gå omkring och i NFS Most Wanted hackar en smula.. vad kan jag göra för att få ordning på detta..? Tacksam för all hjälp jag kan få.. vill gärna bättra på min prestanda lite i lådan utan att det kostar en förmögenhet.. 😛
April 15, 2002
Hej!
Om du har bra kylning i lådan så kan du försöka öka frekvenserna både på grafikkortet och processorn. Men kolla temperaturen så du inte kommer för högt. Det är rekommenderat att försöka hålla den så kall som möjligt, men dock inte över 60 grader trots att AMD säger att det är okej att köra ända upp till 85-90 grader! Men det är inte så kul att ha en jättevarm processor. 🙂
Sedan skulle jag satsa på att ha 1024 MB RAM. Fler och fler spel mår bättre av högre minnesmängd nu.
/Roger
March 6, 2005
1 Guest(s)