October 9, 2001
Jag har nyss köpt en P4 2.4c phillipinerna stod det på den .
låg på 1.44 vcore från början kör just nu i 2.8ghz med 1.48 vcore ska testa liter mer strax 🙂
tempen ligger på 47grader . är det mycket ?
hoppas jag kommer över 3.2 ghz iaf.
ser fint ut iaf .
testade i 3100mhz men den blev lite för varm, ska köpa bättre kylning för orginalflänsen verkar inte va så bra.
April 22, 2003
Min klarade 3GHz med default volt, har nöjt mig med det. Testa först att köra så högt som möjligt utan att öka volten kanske, ju närmare default volt desto bättre för cpu'n.
EDIT
Jag klockade den till 3GHz enbart genom öka fsb till 250MHz och sänka till 5/4 (=minnet i 200MHz)
Min ligger förresten runt 38-39 grader i idle, men ökar rejält om jag kör igång ett spel till 55-60+.
Kan nog vara att 9800Pro-kortet värmer till rätt bra, men det är ändå lite oroväckande högt att ligga runt 60 grader imo.
July 11, 2002
Ehhh?
Ett fint exemplar?
Att få en sådan processor som är tillverkad av philiperna är ingen höjdare direkt 😉
Ska man Överklocka då ska man försöka få tag i en Malaysia tillverkad helst, eller en Costa rica som jag har.
Jag kommer lätt upp i 250 fsb med allt standart förutom att PCI/AGP är fixad och minnesdividern är inställd på 5:4 ...
Temperaturen ser helt normala ut.
Jag ligger själv på ca 50c idle och 61load. I Prime95 ligger den till och med i 65c !
2 Guest(s)