November 22, 2001
Precis som i topic, när jag bökade runt lite i datorn lossnade en av de små blå minnesflänsarna. Och fäster naturligtvis inte igen.
Har satt dit den med lite AC5 just nu, men det känns inte som någon riktigt bra lösning.
Något tips på vad jag ska fästa den med utan att den blir allt för svår att ta bort igen?
February 23, 2004
Jag hade nog inte satt tillbaks den iaf. I manualen man fick med står det att ifall de lossnar, så bör man inte återmontera dem. De finns att köpa för sig. Fast å andra sidan står det nog så i manualen pga. kylpastan/limmet som sitter på. Så ifall man kan skrapa av den som satt på från fabrik och kleta på ny själv så skall det vara ok tycker man. Jag hade nog satsat på ny iaf, det är ju inte bara att kleta på vad som helst.
November 22, 2001
arion wrote: Lite superlim i ett hörn funkar bra, går att "bryta" bort ganska lätt och går också att få bort med lite gnuggande med aceton och tops.
Superlim i hörnet o kylpasta på resten eller hur menar du? Annars blir det väl ingen vidare kontakt?
Ramon wrote: Jag hade nog inte satt tillbaks den iaf. I manualen man fick med står det att ifall de lossnar, så bör man inte återmontera dem. De finns att köpa för sig. Fast å andra sidan står det nog så i manualen pga. kylpastan/limmet som sitter på. Så ifall man kan skrapa av den som satt på från fabrik och kleta på ny själv så skall det vara ok tycker man. Jag hade nog satsat på ny iaf, det är ju inte bara att kleta på vad som helst.
Känns lite onödigt. Det funkar ju bra som det sitter nu, men jag misstänker att satakablarna kommer trycka loss flänsen om jag stänger burken.
1 Guest(s)