November 4, 2001
Arctic cooling....
DÅ kyler du minnena med och så har du en tysk bra kylare!
February 8, 2004
SuperNova wrote: Arctic cooling....
Ta den. Den kyler mkt bra, och är tyst me..
October 18, 2002
SuperNova wrote: Arctic cooling....
Zalman ZM80D-HP kyler väl också minnena ?!?
March 14, 2004
Måste säga att det är sjukt det där med Artic cooling. Kör just nu med en ATi-silencer 4 på mitt kort, X800XT PE stockspeeds... Idlar på 30 grader, och kortet är kallt. När jag spelar går tempen upp till 65 grader!! Hade inte i närheten av sådana tempraturer med orginalkylaren... Med den låg jag på 38 idle och 45 load. Värmer minnena upp GPU:n? Kan tillägga att XT PE stockspeeds för mig är 525/578...
Vad har ni andra för tempraturer med ATi-silencer?
February 12, 2003
ocz wrote: Måste säga att det är sjukt det där med Artic cooling. Kör just nu med en ATi-silencer 4 på mitt kort, X800XT PE stockspeeds... Idlar på 30 grader, och kortet är kallt. När jag spelar går tempen upp till 65 grader!! Hade inte i närheten av sådana tempraturer med orginalkylaren... Med den låg jag på 38 idle och 45 load. Värmer minnena upp GPU:n? Kan tillägga att XT PE stockspeeds för mig är 525/578...
Du som är dålig. 😉
Du vet väl att tempsensorer inte gillar vatten, right? 😉
March 14, 2004
Mean Machine wrote: [quote=ocz]Måste säga att det är sjukt det där med Artic cooling. Kör just nu med en ATi-silencer 4 på mitt kort, X800XT PE stockspeeds... Idlar på 30 grader, och kortet är kallt. När jag spelar går tempen upp till 65 grader!! Hade inte i närheten av sådana tempraturer med orginalkylaren... Med den låg jag på 38 idle och 45 load. Värmer minnena upp GPU:n? Kan tillägga att XT PE stockspeeds för mig är 525/578...
Du som är dålig. 😉
Du vet väl att tempsensorer inte gillar vatten, right? 😉
FU ! 😀
Grejen är ju att luften som kommer ut är varm, riktigt varm.
September 23, 2004
ocz wrote: Måste säga att det är sjukt det där med Artic cooling. Kör just nu med en ATi-silencer 4 på mitt kort, X800XT PE stockspeeds... Idlar på 30 grader, och kortet är kallt. När jag spelar går tempen upp till 65 grader!! Hade inte i närheten av sådana tempraturer med orginalkylaren... Med den låg jag på 38 idle och 45 load. Värmer minnena upp GPU:n? Kan tillägga att XT PE stockspeeds för mig är 525/578...
minnena värmer ju upp PCBn och sprider värme så klart dom värmer upp coren..
December 18, 2002
Uhm, målet med Artic Cooling Silencer är ju inte att få ner tempen.
Utan snarare att få ner ljudnivån.
Den som påstår att kylarn som följer med orginal på de flesta 6800 korten är tysta.
Är garanterat döv eller måttligt hörselskadad.
Well, den är riktigt irriterande hur som helst. :/
January 10, 2005
Vill du ha en fläktlös lösning så är det Zalman ZM80D-HP som gäller. Nackdelen är att den kan vara svårt att sätta dit och att du kan behöva komplettera med en extra fläkt om kortet blir för varm.
VF700-ALCU sägs både vara tyst och kyler kanonbra, dessutom enkel att montera. Jag skulle välja den.
Arctic cooling har inte lika bra kvalite som Zalman så jag ser ingen anledning att köpa deras kylare.
1 Guest(s)