March 15, 2001
Efter att ha läst en del artiklar om vattenkylning bland annat NHs mkt bra artikel
har jag baestämt mig för vattenkylning, Det som verkligen fick "droppen" att rinna över var när svågerskan frågade om vi hadde torkskåpet på, det var min dator med en taisol + ett par papst som lät.(det är nog min tasol som låter, en del tycker den är tyst andra inte). Över till ämnet. Vilka delar tycker ni att man skall köpa, jag vill inte ha något färdigt paket utan rikigt bra delar. Vill ha bra o tyst kylning.
Om du har ett AMD system så är DangerDen Maze2 vattenblocket grymt bra! Finns på kylning.com!
Eheim pumparna är grymt bra även fast dom kostar en del. Men ska du ha det bästa så är det Eheim! De finns också på kylning.com!
Radiator kan du hitta riktigt bra på en bilskrot eller liknande men annars så är Super Radiatorn på Tjcomputer.com ett väldigt bra val! Liten men väldigt effektiv!
Tekniknörd som gillar att träna.
Man kan väl köra med en lite påfyllnadstank som sitter högst upp i datorn med ett litet skruvlock på.. Sen är det bara att skruva av och fylla efter behov!
January 9, 2001
Annars är det mycket smidigt att ha ett slutet system med en bit slang som enda tank. En T-koppling och en slang som går upp en bit till toppen av burken typ. Bara att fylla i den slangen och täppa till den när man flyttar datorn. Systemet blir automatiskt luftat också plus att slangen funkar som expansionskärl. Som ni ser är det bara fördelar . Klart smidigt tycker jag iaf. Kommer nog aldrig ha en traditionell tank i nått system igen.
December 23, 2000
Det är sant, visst man kan lära sig en väldans massa i teorin, men praktik är mycket värt det också.. no offence!!
Har testat bägge, och jag tycker faktiskt att det är smidiagst med en lite behållare, den behöver dock inte vara så stor! Men nästan enklast känns det ju att köra pumpen i vattenbehållaren (även om den hjälper till att värma upp vattnet något=( )
[ Detta inlägg ändrat av peter 2001-06-24 15:18 ]
Nä men det måste vara rätt bra att en liten behållare uppe i taket av lådan speciellt om man har en liten låda..
Som detta typ!
1 Guest(s)