October 20, 2001
Tänkte köpa 2x512MB stickor och hade först bestämt mig för "OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition 2x512MB men nu vet jag inte riktigt när jag kollat på "Gskill DDR PC-4400 Dual Channel 2x512MB"
Gskill minnerna verkar ju vara riktigt feta till överklockning eller om dom kanske i verkligheten är lika 🙄
2x512MB Gskill minnen är ca. 150 spänn billigare på overklockers än 2x512MB OCZ...
Någon som har några erfarenheter eller synpunkter på dom olika minnerna alt. använder något av dom nu?
February 3, 2003
OCZ: BH-6 är äldre än BH-5. BH-6 är 0,166nm och bh-5 är 0,150nm teknologi. Anledningen till att det heter 6 och 5 är för att du får hastigheten i mhz om du tar 1000/6 = 166,6 (ddr 333mhz) och 5 = 400mhz. siffran är ns. CH-5 är nyare.. Jag har faktiskt ett minne med DH-5or 😀
Det var för dyrt att tillverka minnena så dom fick lägga ner det 🙂
Ska du ha en cpu som klarar riktigt sjuk fsb och har låg vdimm ta GSkill.. Ska du ha en cpu som klarar måttlig fsb (250-260) och vill ha grymma timings men måste volt modda eller köpa ddr booster ta OCZ med bh-6..
Personligen tror jag på gskill och dom nya tccd chippen
February 3, 2003
Beror på. Dom med samsungs nya chip kan komma långt fast inte som bh-5. Fast det är skit samma. För ett par bh-5or KAN komma långt jaa men inte lika långt rent mhz messigt. TCCD chippen har varit långt över 300mhz var jag vet. Med 2,5-4-4-10 och cas 3 i vissa fall. Dom presterar som fan då. bh-5 skiter i vilket oftast. Dom klarar inte slappa timings som TCCD gör.
March 14, 2004
LorD_Kvadd wrote: [quote=ocz]OK, jag börjar undra om jag ahr typ Samsung chip på mina minnen eller Hynix. Dom är för bra för att vara CH-5 och kommer för högt på låg volt för att vara BH-6.
vad klockar dom?
Hmm dom klarar inte högt i Dualchannel har jag märkt. Ena stickan är sämre än den andra osv... Men kan har kört 2.5-3-2-5 med en sticka och 236FSB, sedan stoppade mobot 🙂
BTW, verkar som mobot har bränt in sig... Kommer högre nu än förut 🙂 🙄
July 18, 2003
Jag skulle satsa på OCZ 2x512 PC3200 rev.2 lr vad de heter! De verkar överklocka så in i helvete.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
February 3, 2003
ocz wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=ocz]OK, jag börjar undra om jag ahr typ Samsung chip på mina minnen eller Hynix. Dom är för bra för att vara CH-5 och kommer för högt på låg volt för att vara BH-6.
vad klockar dom?
Hmm dom klarar inte högt i Dualchannel har jag märkt. Ena stickan är sämre än den andra osv... Men kan har kört 2.5-3-2-5 med en sticka och 236FSB, sedan stoppade mobot 🙂
haha skulle det vara för bra för att vara ch-5? Du det låter som ch-5or...Mina som ska vara bh-6 kör 250fsb 2-2-2-6 @ 3V
vad är det för minnen?
March 14, 2004
LorD_Kvadd wrote: [quote=ocz][quote=LorD_Kvadd][quote=ocz]OK, jag börjar undra om jag ahr typ Samsung chip på mina minnen eller Hynix. Dom är för bra för att vara CH-5 och kommer för högt på låg volt för att vara BH-6.
vad klockar dom?
haha skulle det vara för bra för att vara ch-5? Du det låter som ch-5or...Mina som ska vara bh-6 kör 250fsb 2-2-2-6 @ 3V
vad är det för minnen?
Vill inte hoppas på det... Jag vet ju inte vad dom klarar egentligen heller
February 3, 2003
ocz wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=ocz][quote=LorD_Kvadd][quote=ocz]OK, jag börjar undra om jag ahr typ Samsung chip på mina minnen eller Hynix. Dom är för bra för att vara CH-5 och kommer för högt på låg volt för att vara BH-6.
vad klockar dom?
vad är det för minnen?
det låter som ch-5.. skriv ut vad du har för minnen annat än bara OCZ. Typ modell nr eller så.
March 14, 2004
LorD_Kvadd wrote: [quote=ocz][quote=LorD_Kvadd][quote=ocz][quote=LorD_Kvadd][quote=ocz]OK, jag börjar undra om jag ahr typ Samsung chip på mina minnen eller Hynix. Dom är för bra för att vara CH-5 och kommer för högt på låg volt för att vara BH-6.
vad klockar dom?
vad är det för minnen?
det låter som ch-5.. skriv ut vad du har för minnen annat än bara OCZ. Typ modell nr eller så.
Men det står bara det som det står på BH-6orna ju... 2-3-2-5 är dom speccade för
1 Guest(s)