April 18, 2005
Hallo Hallo allihop.. Sitter å tänker uppgradera mig lite.. men ont om cash så jag hade tänkt mig ett dfi lanparty ut nforce3 250 gb och någon trevlig cpu men jag vet verkligen inte vilken.. hjälp! vill ha allra bästa clockresultat så det ska kunna gå att clock så mycket så möjligt.. förslag?? obs. skiten ska vara luftkyld
June 26, 2005
October 18, 2004
Skulle defenitift satsa på s939 system för tillfället. s754 är lite borta ur marknaden, budget alternativ
September 1, 2002
Eller ännu billigare
DFI NF4-DAGF
Venice 3000+
TwinMOS Speed Premium BH-5
DAGF-brädan är grymt bra även om den varken har SLI- eller Ultra-chipset.
Finns på http://www.shg.biz där f.ö både brädan och cpun är billiga.
September 12, 2005
vill samtidigt passa på att rekomendera thermalrights xp-90 eller xp-120 och en lämplig fläkt 😀 De har vunnit alla tester de varit med i 🙂
Och till er som sätt mig heja på dessa kylare tidigare - nej, jag får inte betalt av thermalright och nej, jag jobbar inte åt thermalright... jag älskar bara deras kylare 😀
January 9, 2004
Dinos wrote: Eller ännu billigare
DFI NF4-DAGF
Venice 3000+
TwinMOS Speed Premium BH-5DAGF-brädan är grymt bra även om den varken har SLI- eller Ultra-chipset.
Säker på att vi inte tänker på samma bräda nu? Jag har nämligen en som heter DFI LanParty UT NF4-D. Det är precis samma som de andra fast utan Nforce4 ultra chip. Dvs ingen SATA2 stöd och "bara" ett nätverkskort och inget SLI stöd.
http://www.datorbutiken.com/se.....FILUTNF4-D
Dock går det att med en ganska enkel mod att få till ett SLI chip med både SATA2 och SLI stöd.
May 6, 2002
Ihmrat wrote: vill samtidigt passa på att rekomendera thermalrights xp-90 eller xp-120 och en lämplig fläkt 😀 De har vunnit alla tester de varit med i 🙂
Och till er som sätt mig heja på dessa kylare tidigare - nej, jag får inte betalt av thermalright och nej, jag jobbar inte åt thermalright... jag älskar bara deras kylare 😀
Jo, verkligen, har en XP90 och den är grymt effektiv.
28/38°c i orginalklocka
31/45°c i 2,75GHz
1 Guest(s)