January 13, 2003
Jag kom att tänka på det, visst fasen måste det gå att få minusgrader med vattenkylning OM man kör med glykol, siloconisolering på cpu:n och mobot för att isolera från kondensering och sist att man har en kompressor på vattenbehållaren..?
För det finns väl glykol som klarar temperaturer ner till -30 eller 40..?
Även om man måste ha en fet kylanläggning!?
August 16, 2002
oddin wrote: Jag kom att tänka på det, visst fasen måste det gå att få minusgrader med vattenkylning OM man kör med glykol, siloconisolering på cpu:n och mobot för att isolera från kondensering och sist att man har en kompressor på vattenbehållaren..?
För det finns väl glykol som klarar temperaturer ner till -30 eller 40..?Även om man måste ha en fet kylanläggning!?
jag har minusgrader på min prolle, om det nu är det du menar, med vattenkylning.. kör med peltier... och nej, vattnet är inte minusgrader, det är typ 30-40 grader...
April 19, 2003
oddin wrote: Jag kom att tänka på det, visst fasen måste det gå att få minusgrader med vattenkylning OM man kör med glykol, siloconisolering på cpu:n och mobot för att isolera från kondensering och sist att man har en kompressor på vattenbehållaren..?
För det finns väl glykol som klarar temperaturer ner till -30 eller 40..?Även om man måste ha en fet kylanläggning!?
åter till det intressanta 😉
Det borde funka aldeles utmärkt att kyla ner vattnet till minusgrader med en kompressor. det svåra är väl att göra ett effektivt block som skall kyla vattnet?
och du kan komma ner ganska kallt med glykol
November 21, 2001
Det finns många som har gjort som du tänker...
Dratt ner kylslingorna från kompressorn i en isoleradtank.
Och haft glykol blandat med vatten, de hade en vatten temp på ungefär 20 minus... Men du behöver en rätt kraftig kompressor, och tanken måste vara ordentligt isolerad...
1 Guest(s)