July 18, 2001
Det bästa som finns är en Alpha som RamZeus sa, med en Delta 80mm.
Finns ju likvärdiga, men Alphan är ett bra val. Finns på http://www.gtek.net
June 3, 2001
On 2001-10-23 16:01, Zvidde wrote:
Håller med p0w, Alpha är kungar när det gäller kylflänsar, speciellt den nya PAL8045 har fått grymt bra kritik. Använd den med en 80mm Delta-fläkt så har du kylning som kan konkurrera med vattenkylda system (förutsatt att du har någorlunda svalt i lådan också).
Låter bra det
Hmm.. har 36°C i lådan vid tillfället då detta skrevs.
Ska köpa fler fläktar och modda lite senare har jag tänkt
December 19, 2000
Förstår inte hur folk kan skriva att Taisol- och Globalwinflänsar skulle tillhöra ens toppskitet bland dagens kylare. Svarar man inte med fakta i en tråd som denna?
Min topplista över kylare är något i stil med detta (endast säker på 1-2, de andra kan vara väldigt likvärdiga):
1. Alpha PAL8045 och Swiftech MCX462
2. Swiftech MC462
3. Thermalright SK6
4. Dynatron DC1206BM-O
5. OCZ Gladiator (aka PowerCooler PCH137)
Körde Taisol med kopparbotten ett tag men jämfört med exempelvis Powercooler PCH137 eller Trig T501 som gtek snart får in i samma prisklass är Taisolen en totalt värdelös kylfläns.
Jag fick ner tempen 18C från 61C till 43C (när man kör cpuburn) på 1.6Ghz @ 1.85V när jag bytte från Taisol med 27CFM YS Tech fläkt till Alpha PAL8045 med mycket tystare 42CFM Sunon. Dessutom var jag tvungen att stoppa testet med Taisolen för tempen bara ökade, sakta men säkert. Med Alphan har jag ALDRIG varit över 44C oavsett vad jag gjort med datorn och med upp till 27C i rummet (VARM lampa *lol*)
/Erik
June 18, 2001
December 22, 2000
det erik säger är mycket sant. att taisol copperbase är en topp kylare håller jag inte alls med om. Som standard kylare i ett icke överklockat system så duger den alldeles utmärkt. men som sagt. Alpha´s fläns K R O S S A R den.
sen måste jag juh tillägga att jag föredrar vattenkylning
1 Guest(s)