June 3, 2001
En bra länk om du vill kolla ljudnivå i förhållande till CFM.
May 21, 2002
The Whistler wrote: [quote=bloodman]delta är bäst men ljudnivån är förbannat hög runt 50 decibel om du ska ha 80mm
4st 52db 80mm Delta uppgår nog runt 64db... Det är inte lite! Och jag som tyckte mina 2 delta lät...
hehe vill du bli hjärndöd så ska du prova 4st 120mm delta 60 decibel på varje grymt hööögt 🙂
June 3, 2001
TERdON wrote: [quote=The Whistler][quote=bloodman]delta är bäst men ljudnivån är förbannat hög runt 50 decibel om du ska ha 80mm
4st 52db 80mm Delta uppgår nog runt 64db... Det är inte lite! Och jag som tyckte mina 2 delta lät...
Borde det inte bli 58 dB (52 dB + 3 + 3 dB....)
Glömde du inte en isf? 52+3+3+3=61? ganska grymt att 3db är en fördubbling av ljudet nått att tänka på när man väljer mellan 2 fläktar rätt många fördubblingar mellan 20 och 60 så att säga
October 7, 2002
Kingen wrote: [quote=TERdON][quote=The Whistler][quote=bloodman]delta är bäst men ljudnivån är förbannat hög runt 50 decibel om du ska ha 80mm
Glömde du inte en isf? 52+3+3+3=61? ganska grymt att 3db är en fördubbling av ljudet nått att tänka på när man väljer mellan 2 fläktar rätt många fördubblingar mellan 20 och 60 så att säga
Ja. 3 dB är en fördubbling av ljudet. Tre fördubblingar som du precis skrev är (((1)*2)*2)*2 = 8 fläktar! Det var bara fyra han skulle ha. Tänk så här: Två fläktar låter dubbelt så mycket som en. Och fyra dubbelt så mycket som två... Däremot låter inte tre dubbelt så mycket som två, inte heller fyra dubbelt så mycket som tre...
July 17, 2002
TERdON wrote: [quote=Kingen][quote=TERdON][quote=The Whistler][quote=bloodman]delta är bäst men ljudnivån är förbannat hög runt 50 decibel om du ska ha 80mm
Ja. 3 dB är en fördubbling av ljudet. Tre fördubblingar som du precis skrev är (((1)*2)*2)*2 = 8 fläktar! Det var bara fyra han skulle ha. Tänk så här: Två fläktar låter dubbelt så mycket som en. Och fyra dubbelt så mycket som två... Däremot låter inte tre dubbelt så mycket som två, inte heller fyra dubbelt så mycket som tre...
Ah, just det... =)
1 Guest(s)