May 24, 2001
Upptäckte idag när jag började klocka proccessorn med mitt nya moderkort att jag låg på gränsen till vad mitt nätagg klarade av, typ fick inte igången (dvs inge starta) förrän jag drog ur strömsladdarna till hd osv. Aggregatet var tyvärr bara på 235 w upptäckte jag. Vilket nätagg skall man satsa på effekt/märke? (300watt?). Samt vilken cpu-kylare är bra till den. Det är en Celeron2-700. Går ostabilt i 872 Mhz med orginal spänning men "rock steady" i 830Mhz. Antar att jag måste höja cpu spänningen på den, men den blir så himmla varm. Tips på bra kylare och Näraggregat vore uppskattat...
*---- Muskler o solbränna är mesigt ----*
[Athlon X2 5000+@3.1Gh|ASock planka |2Gb|900GB HDD[Radeon 3850|Vista Home premium]
EnerMax gör väldigt bra nätagregat även om de har fått en del dålig kritik efter problem med snabba T-birds så är det inga problem för dig och antagligen så är det fixat i de nya versionerna av agget. Annars så finns det JNC agg för 200kr på DB som är rätt okej.
En Alpha FC-PAL35U elelr en Taisol kylare är bra och billiga alternativ. Taisol kylaren vet jag inte om den passar på fcpga processorer.. men enligt folk i forumet ska den göra det!
Tekniknörd som gillar att träna.
April 26, 2001
On 2001-08-05 21:36, Anton wrote:
EnerMax gör väldigt bra nätagregat även om de har fått en del dålig kritik efter problem med snabba T-birds så är det inga problem för dig och antagligen så är det fixat i de nya versionerna av agget. Annars så finns det JNC agg för 200kr på DB som är rätt okej.En Alpha FC-PAL35U elelr en Taisol kylare är bra och billiga alternativ. Taisol kylaren vet jag inte om den passar på fcpga processorer.. men enligt folk i forumet ska den göra det!
Jag kör Taisol på min Celeron FCPGA, det fungerar fint fint, men kan va lite jobbigt när man sätter den direkt på moderkortet, men det fungerar...
March 17, 2001
On 2001-08-05 21:36, Anton wrote:
EnerMax gör väldigt bra nätagregat även om de har fått en del dålig kritik efter problem med snabba T-birds så är det inga problem för dig och antagligen så är det fixat i de nya versionerna av agget. Annars så finns det JNC agg för 200kr på DB som är rätt okej.En Alpha FC-PAL35U elelr en Taisol kylare är bra och billiga alternativ. Taisol kylaren vet jag inte om den passar på fcpga processorer.. men enligt folk i forumet ska den göra det!
Vad menar du då!?? Vad är det för kritik!??
(har ett ny EnerMax EG465P-VE 431W, och skall snart få en T-bird så!??.
July 27, 2001
Enermax och åtminstone EPOX DDR-mb's är tydligen ingen bra kombination: http://www.amdmb.com/vb/showth.....adid=50719
5V-linan droppar... inte så kul.../NisseGurra
1 Guest(s)