November 5, 2002
Kylpasa är ju inte något det går åt jättemyclet av. Det ska ju bara vara ett jättetunt lager. Best vore det ju om pasta inte behövdes, men nu är det aldrig 100% jämna ytor på CPU-core och fläns. Pastan ska ju bara fylla ut de ojämheterna.
Köpte en liten tub AS5 i våras, och det lär ju dröjja innan jag kommer behöva köpa mer av den varan.
May 21, 2004
Ursäkta haglund för att jag lånar tråden lite...
Relaxia wrote: Kylpasa är ju inte något det går åt jättemyclet av. Det ska ju bara vara ett jättetunt lager. Best vore det ju om pasta inte behövdes, men nu är det aldrig 100% jämna ytor på CPU-core och fläns. Pastan ska ju bara fylla ut de ojämheterna.
Köpte en liten tub AS5 i våras, och det lär ju dröjja innan jag kommer behöva köpa mer av den varan.
Vet du hur länge det kan gå tills man behöver byta/förnyar kylpastan mellan processorn och kylaren?
Månader - År, prestandan blir väl dålig på pasta med tiden?
August 16, 2002
pumping_iron wrote: Ursäkta haglund för att jag lånar tråden lite...
[quote=Relaxia]Kylpasa är ju inte något det går åt jättemyclet av. Det ska ju bara vara ett jättetunt lager. Best vore det ju om pasta inte behövdes, men nu är det aldrig 100% jämna ytor på CPU-core och fläns. Pastan ska ju bara fylla ut de ojämheterna.
Vet du hur länge det kan gå tills man behöver byta/förnyar kylpastan mellan processorn och kylaren?
Månader - År, prestandan blir väl dålig på pasta med tiden?
du byter sen när du byter system eller plockar av kylaren av något skäl... onödigt att byta eftersom den håller så länge
August 14, 2001
Lånar med tråden lite... vilken av AS-pastorna är bäst, III eller V? IIIan är ju (eller var iaf) megadyr, eller ja, knappt 100kr/spruta, om jag minns rätt, medans V inte kostar mer än typ 30 eller nåt nu...
förlorar jag mycket prestanda på att använda min AS II (som är några år gammal) jämfört med att köpa en ny AS V (eller kanske t.o.m. finns högre än V nu?
April 26, 2004
August 16, 2002
Frisk wrote: Lånar med tråden lite... vilken av AS-pastorna är bäst, III eller V? IIIan är ju (eller var iaf) megadyr, eller ja, knappt 100kr/spruta, om jag minns rätt, medans V inte kostar mer än typ 30 eller nåt nu...
förlorar jag mycket prestanda på att använda min AS II (som är några år gammal) jämfört med att köpa en ny AS V (eller kanske t.o.m. finns högre än V nu?
nej det är arctic alumina som kostar 30 spänn... det är typ en budgetpasta...
och nej, jag kan inte föreställa mig att du förlorar speciellt mycket på att använda as2
1 Guest(s)