November 16, 2002
tja,
Ja ska skaffa en ny dator efter nyår o undrar vilken processor e den bästa om man vill klocka? Ja gillar amd, men ja har läst att man måste pilla runt på cpu:n för att kunna klocka, och att det e fett lätt me p4. e det så?
Ja funderar mellan amd 2600 + o p4 2.53. vilken skulle va d bästa valet för att ja vill ha en processor som kan klockas skit mycket? o vilken moderkort e bäst för överklockning av p4?
ja suger på allt detta dator överklocking o behöver lite råd från er experter här.
May 23, 2001
Det sägs att en del av de nya moderkorten tillsammans med de nyare processorerna gör så att du inte behöver låsa upp amd, om det beror på att dom redan är upplåsta från fabriken vet jag inte, funkat tydligen inte med alla moderkort.
Lär ha klarnat tills du ska köpa grejer.
February 4, 2002
newbee wrote: Det sägs att en del av de nya moderkorten tillsammans med de nyare processorerna gör så att du inte behöver låsa upp amd, om det beror på att dom redan är upplåsta från fabriken vet jag inte, funkat tydligen inte med alla moderkort.
Lär ha klarnat tills du ska köpa grejer.
Visst det är med KT400 korten du inte behöver låsa upp processorn Men å andra sidan är det ganska enkelt att låsa upp den Det är endast sista L3 bryggan som behöver fixas
November 9, 2002
Jo P4 aeger fett har man en amd måste man hålla på med en massa pillande medan om man har en P4 så slipper man det skiter.. man slipper att vara så rädd att man gör fel som om man hade haft en XP bränner den kanske när man håller på att försöka unlocka den, medan med P4 är det bara att börja klocka direkt och XP blir varmare än P4... så jag hade köpt en P4 2.533Ghz för det ska jag göra nu snart 😛 :eye:
November 15, 2002
Allså varför är Amd bättre än P4 till spel ?? kan ni SNÄLLA förklara?
om man tex ska köpa fet dator men inte clocka o ha den för spel ska man ta p4 eller Amd med ca 512mg ddram ? för kan ni ge mig nån länk där det är P4 VS Amd men typ p4 2.4 ghz mot en amd 2400+ så det är jämnt.
Jag tycker personligen P4 är bättre för ALLT inklusive spel!
October 15, 2001
suck..
Vilket man väljer är en smak sak.. och smaken e som baken.
Just nu.. om man har en massa pengar och är helt tokig i prestanda och vill ha den snabbaste PC´n i ett par månader ska ta och köpa en P4:a vilket max överklockad är snabbare än AMD i ca 50-70% av testerna.
Vill man ha en relativt snabb dator för x antal pengar per prestanda så är AMD det bästa alternativet.
Det var inte länge sedan AMD var prestanda kungen och det kommer att skifta fram och tillbaka. Om man tittar lite framåt så ser det ljust ut för AMD då deras Hammer fortfarande är ohotad av Intel. HT funktionen ökar visserligen prestandat med någon %. Vi får se vad som händer på den fronten.
Vill man nu ha max FPS ur ett spel så ska man inte titta så mycket på just CPU´er.. utan grafikkort. Men har man råd med det värsta så blir det väll en Intel P4 2.8 eller 3.06 med Radeon 9700 Pro eller GeforceFX. Och jag lovar att efter nån månad så tänker man att.. "fasen.. jag skulle köpt det istället.."
Man köper en sorts processor och ser fördelarna med just det märket och håller sig gärna med det som funkar.
Just detta topic ämnet är som att gå in på en Djurgården krog och skrika "Hejja IFK GBG !!! wohåå !!"
Så helt enkelt.. köp det du har råd me.. du kommer bli nöjd/missnöjd med vad du än köper.
1 Guest(s)