March 14, 2004
SuperNova wrote: Körde många olika... nästan inge skillnad alls när block och radiatorer kommer på.. finns inga block på marknaden med 1/2" rakt igenom...
Men kör du med slangar som har 3/8 i ytterdiameter så kommer du defenetivt förlora på det... Med en 1250 är slangen iaf en flaskhals, även med 1/2". 😀
August 14, 2001
SuperNova wrote: Körde många olika... nästan inge skillnad alls när block och radiatorer kommer på.. finns inga block på marknaden med 1/2" rakt igenom...
mina block kommer ha ½" rakt igenom...inte nån flaskhalls någon stanns... om mina beräkningar stämmer... vet dock inte exakt hur radiatorn ser ut innuti... är iaf 3/4" in i den, tror jag.. 15-16mm innerdiameter
kan inte heller rösta, är iof inte helt klar än, men kommer köra 12,5 och 16mm slang (ev även 17mm) i mitt system
November 5, 2002
ocz wrote: [quote=Relaxia]Har ingen vattenkylning, men den slang jag har till eventuell vattenkylning är ½"-typ 🙂
Om jag tänker efter så är nog dina block, Relaxia, 1/2 rakt igenom 🙂 Med andra nippels ( :bgrin: ) förståss.
Hehe, jo det är nog sant. Du får gärna fota och lägga upp bilder på när det är in action 🙂
March 14, 2004
Relaxia wrote: [quote=ocz][quote=Relaxia]Har ingen vattenkylning, men den slang jag har till eventuell vattenkylning är ½"-typ 🙂
Om jag tänker efter så är nog dina block, Relaxia, 1/2 rakt igenom 🙂 Med andra nippels ( :bgrin: ) förståss.
Hehe, jo det är nog sant. Du får gärna fota och lägga upp bilder på när det är in action 🙂
Hmm.. Har massa på den här datorn, iofs i typ 1600x1200 😛 Men jag ska ladda upp dom så ska du få se 🙂
Edit: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/dator_007.jpg 🙂 http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/pump_n_radde.jpg
December 5, 2001
ocz wrote: [quote=Relaxia][quote=ocz][quote=Relaxia]Har ingen vattenkylning, men den slang jag har till eventuell vattenkylning är ½"-typ 🙂
Hmm.. Har massa på den här datorn, iofs i typ 1600x1200 😛 Men jag ska ladda upp dom så ska du få se 🙂
Edit: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/dator_007.jpg 🙂 http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/pump_n_radde.jpg
Ingen dator man bär med sig direkt :cy:
August 14, 2001
Hm.... varför lägga radiatorn i vattnet? måste väl vara helt meningslöst? iden med den försvinner ju då... en sak om det strömmar konstant rinnande vatten genom då, men som det ser ut på andra bilden skulle det ju vara mer effektivt att använda hinken och vatten som tank, eller är det jag som missat något? vad som kommer hända är ju att vattnet närmast radiatorn kommer bli varmt totala vattentempen kommer väl öka något sen avger väl den relativt stora ytan mot luften en del värme från vattnet, men blir ju effektivare om det är ständig cirkulation av luft genom radiatorn, och hinken istället används som tank.. eller? tycker typ en gammal zink-hink skulle funka utmärkt 🙂 kanske med lite påklistrade kylflännsar med... 🙂 men inte en dränkt radiator i...
March 14, 2004
Frisk wrote: Hm.... varför lägga radiatorn i vattnet? måste väl vara helt meningslöst? iden med den försvinner ju då... en sak om det strömmar konstant rinnande vatten genom då, men som det ser ut på andra bilden skulle det ju vara mer effektivt att använda hinken och vatten som tank, eller är det jag som missat något? vad som kommer hända är ju att vattnet närmast radiatorn kommer bli varmt totala vattentempen kommer väl öka något sen avger väl den relativt stora ytan mot luften en del värme från vattnet, men blir ju effektivare om det är ständig cirkulation av luft genom radiatorn, och hinken istället används som tank.. eller? tycker typ en gammal zink-hink skulle funka utmärkt 🙂 kanske med lite påklistrade kylflännsar med... 🙂 men inte en dränkt radiator i...
Bättre än inget.. Grejen är den att radiatorn är FÖR tät, den suger. Och senare satte jag i pumpen som ligger lite längre bort i den raddehinken... Gjorde väl en liten skillnad. Ja, det blev bättre än utan radden och hinken så klart. Möjligt att det hade blivit bättre om vattnet fick gå från en hink till en annan, osv... Med två pumpar...
1 Guest(s)