August 27, 2001
Hej,
Sitter hemma på en Barton 2500+ och ett Gigabyte 7-vaxp.
Klockade upp cpu'n igår till 3200+ utan problem med original volt(44grader efter 50min av cs:source). Cpu'n klarade av det skit enkelt. Men tyvärr så stödjer inte moderkortet låsning av pci och agp hastigheten som jag har hörtalas om att ett abit moderkort skall klara av. Så min hd och gfx kortet blir lite pressade.
Vilket moderkort skulle man ha för att kunna klocka så högt, utan att pci och agp höjs?
July 3, 2003
alltså, det beror inte på om PCI/AGP höjs när de gäller andra mobo's , om de inte har auto, men annars gäller det om mobot har PCI/AGP lås... 😉
i min mening är de bästa att klocka med ett Abit NF7-S v2.0, eller ett Abit AN7 som jag själv sitter på... 😉 kör 12 x 166 utan mods till och med med lägre än original-volt på min 2500+ 😉
March 11, 2003
CHoi wrote: Hej,
Sitter hemma på en Barton 2500+ och ett Gigabyte 7-vaxp.
Klockade upp cpu'n igår till 3200+ utan problem med original volt(44grader efter 50min av cs:source). Cpu'n klarade av det skit enkelt. Men tyvärr så stödjer inte moderkortet låsning av pci och agp hastigheten som jag har hörtalas om att ett abit moderkort skall klara av. Så min hd och gfx kortet blir lite pressade.Vilket moderkort skulle man ha för att kunna klocka så högt, utan att pci och agp höjs?
Det är inte beroende på moderkortstillverkaren, utan på grund av chipsetet, som AGP/PCI inte är låsta. Men, har inte KT400 en sjätte divider? Om det har det, så kan du ju köra på i 200 lika bra som vid 166, utan att AGP och PCI går överklockat. För den delen är det ju inte någon större nackdel att köra dem överklockade, så länge sakerna inte hänger sig.
July 3, 2003
jag tvekar på att KT400 har en sjätte divider , har ett ECS-mobo hemma som bara stödjer upp till 166 i FSB, kört det i 193 stabilt på mina PC2100 minnen, de e rätt otroligt eftersom jag inte kan de med mitt AN7 😛 iaf, mitt mobo är KT400, så jag skulle inte tro att de finns en till divider.... 😉
February 3, 2003
Sitter på ett ABit NF7-S Rev2 just nu. Klarar en 246-247fsb endast moddat är lite kylning på sydbryggan och smått ökad vdd(vilket inte gjorde något alls!)
AarJay : Du får ursäkta mig men då måste jag säga att ditt moderkort suger om det inte klarar 200fsb. Och att du kan köra låg vcore på cpun har inget med moderkortet att göra. Jag kör själv 1,3V på min 2500+ barton. Ett AN7 ska göra 200+ fsb utan modds. Polarens gjorde 240 direkt.
Dom senare NF7-S ska väl inte vara bra överklockare? Men den nya med GB-Lan kanske är något ändå.
March 14, 2004
LorD_Kvadd wrote: Sitter på ett ABit NF7-S Rev2 just nu. Klarar en 246-247fsb endast moddat är lite kylning på sydbryggan och smått ökad vdd(vilket inte gjorde något alls!)
AarJay : Du får ursäkta mig men då måste jag säga att ditt moderkort suger om det inte klarar 200fsb. Och att du kan köra låg vcore på cpun har inget med moderkortet att göra. Jag kör själv 1,3V på min 2500+ barton. Ett AN7 ska göra 200+ fsb utan modds. Polarens gjorde 240 direkt.
Dom senare NF7-S ska väl inte vara bra överklockare? Men den nya med GB-Lan kanske är något ändå.
Var det inte SG2 som verkligen inte gick att öveklocka med ?
March 14, 2004
LorD_Kvadd wrote: [quote=ocz]Var det inte SG2 som verkligen inte gick att öveklocka med ?
Vill också minnas det men 200fsb ska det klara iaf...Sedan kanske man har tur och får ett bra kort? Men dom senare modellerna av NF7-S (vanliga då) skulle också klocka dåligt.
Runt 225 va?
August 27, 2001
Tack för alla tips, men jag tror mitt moderkort blir detta...
http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL
Nån som protesterar emot det valet?
April 5, 2003
AN7!
3.2vmem talar för sig själv. Du kommer nästan garanterat längre med ett AN7 än med ett NF7-S just pga att vmem går till 3.2 utan mods, går bara till 2.9 på NF7-S...
Mitt AN7 har jag haft upp i 250FSB för en stund men mina minnen pallade inte riktigt... Fast ska du ha ut nått pulver ur vare sig AN7 eller NF7 så måste du ha ett av Tictacs bios. De jag använder nu är rock solid i 235 med mina sunkiga minnen, med aits orginal bios gick de inte högre än ~217 och de var bara semistabilt...
February 3, 2003
Darko wrote: AN7!
3.2vmem talar för sig själv. Du kommer nästan garanterat längre med ett AN7 än med ett NF7-S just pga att vmem går till 3.2 utan mods, går bara till 2.9 på NF7-S...
Mitt AN7 har jag haft upp i 250FSB för en stund men mina minnen pallade inte riktigt... Fast ska du ha ut nått pulver ur vare sig AN7 eller NF7 så måste du ha ett av Tictacs bios. De jag använder nu är rock solid i 235 med mina sunkiga minnen, med aits orginal bios gick de inte högre än ~217 och de var bara semistabilt...
Det är sant att AN7 har mer vdimm än NF7-S men skulle det inte vara större chans att dom klockar sämre? Dracmans vill inte över 223fsb vad jag vet, fast sedan kan det vara cpu'n med. haha iaf blev jag lite sugen på att testa syrrans AN7 😛
June 30, 2004
jag använder biosen n24aac18-revc.zip och jag tror fortfarande det är minnet som är dåligt.. har beställt två minnen finns på denna tråd https://www.nordichardware.se/.....hp?t=92535
och jag har inte kommit över 223 FSB men prollen går stabilt i 223 fsb ändå bara 50 grader när jag spelar 8)
och vad jag vet kan man modda på NF7-S så man kan öka VDD
March 14, 2004
Darko wrote: AN7!
Finns något som kallas voltmod?
1 Guest(s)