March 10, 2003
mitt Leadtek GeForce 6800 verkar klocka rätt bra på minnena.. problemet är bara att om jag höjjer minnena så kan jag inte köra så hög klock på coren. Kör just nu:
Core: 400
Minne: 926 (inte testat högre än)
sänker jag minnet kommer jag högre med coren.
min fråga är, vilket ger mest..ha en hög klock på minnet lr en hög på coren?
March 10, 2003
ocz wrote: [quote=Fackamato][quote=moddanrazer]problemet är bara att om jag höjjer minnena så kan jag inte köra så hög klock på coren.
låter som klent nätagg
men core skulle jag säga
Annars värme?
Tycker att mitt 500W nätagg borde räcka...även om det inte är ett toppresterande agg jag har... men man vet ju aldrig..
Jo, kan ju va värmeproblem 🙁 eller att kortet inte orkar ge ut så mkt ström som krävs lr nått... 😕
vad skulle ni föredra då, 415/860 lr 400/926 (kanske mer på minne) ?
March 5, 2002
moddanrazer wrote: [quote=ocz][quote=Fackamato][quote=moddanrazer]problemet är bara att om jag höjjer minnena så kan jag inte köra så hög klock på coren.
låter som klent nätagg
men core skulle jag säga
Annars värme?
Tycker att mitt 500W nätagg borde räcka...även om det inte är ett toppresterande agg jag har... men man vet ju aldrig..
Jo, kan ju va värmeproblem 🙁 eller att kortet inte orkar ge ut så mkt ström som krävs lr nått... 😕
vad skulle ni föredra då, 415/860 lr 400/926 (kanske mer på minne) ?
bara att bencha och se skillnaderna
March 10, 2003
Darko wrote: vad har du för 500w agg? Jag hade ett Q-tec 550w och de orkade inte med min dator då jag bytte till 9800pro, kastade in ett 300W av bra kvalite och de funkar perfa 😉
jag har ett ISO 500W agg. Sen jag trycte i det nya kortet ligger +12v på 12.43...
så jädra svårt att veta om det e nätagget lr inte som inte orkar...det enda sättet att veta e ju typ att köpa nytt o testa 🙁
2 Guest(s)