March 18, 2003
March 20, 2003
alltid gillat nvidia och efter felsteget(rätt ut i skithögen) med fx-lanseringen har det ryckt upp sig och hittat rätt igen....
Men det är ju helt klart bäst att det finns 2 stora tillverkare som krigar=> att utvecklingen går mkt fortare......och det är det som gör det så bra för oss vanliga dödliga att vi kan plocka upp det vi vill ha!
October 15, 2001
Har alltid gillat 3DFX men som HardOCP skriver:
3dfx is dead and so are the days of frame rate meaning everything. IQ is now an essential part of gaming, as the immersive experience is key to delivering content the way the game developer intended. To put it simply, it is hard to feel like you are there when everything looks like a first grader drew it on your monitor with crayons.
Så valet blir nog ändå 9800 PRO. Det går helt enkelt att få riktigt snygg bild (6XAA + 8XAF) och fortfarande få det spelbart. Något som Fx inte verkar klara riktigt lika bra. Men de man förlorar i bildkvalitet med Nvidia vinner man ju i FPS, så valet är inte lätt.
Men men inget av korten ser riktigt bra ut tycker jag. Det gör bara sånt som borde vara gjort för länge sedan. Jag menar taggiga kanter och saker som flyter in och ut i varandra? Jag vill ha en helt ny inlevelse i spelen. Jag menar visst ser UT2003 bättre ut än UT. Men det känns inte bättre. Skönheten är bara på ytan. Framförallt personerna ser fortfarande för taffliga ut.
May 10, 2003
March 18, 2003
1 Guest(s)